Mitä on B2B sosiaalisen median markkinointi? Kuinka rakentaa menestyvä B2B-sosiaalisen median strategia? Mitkä ovat B2B-sosiaalisen median parhaat käytännöt? Tunnetko B2B-sosiaalisen median taktiikat ja sisältöideat?
Kaikki lähtee strategiasta ja tavoitteiden asettamisesta. Tavoitteena esim. myynti tai liidien hankinta, lisää kävijöitä web-sivuilla tai muihin palveluihin.
Taktiikkaa ja strategiaa pitää ylläpitää. Miten houkuttelemme asiakkaita somesisällön pariin unohtamatta mm. sitouttamista. Miten kaikki tämä yhdistetään käytäntöön?
Somestrategian olennaisena osana on sisältöstrategia, joka on vakiintunut tarkoittamaan markkinointisisältöjä. Sisältöstrategia tarkoittaa yleisesti sisältöjen strategista suunnittelua ja hallintaa. Ilman strategiaa kaikki tekeminen on helposti irti muusta toiminnasta.
- Onko teillä markkinoinnin tavoitteet dokumentoitu, esim. uudet markkinat tai erottautuminen kilpailijoista?
- Mitkä teillä ovat markkinoinnin taktiset tavoitteet, onko huomioitu sisältöpuutteet, teettekö sisältöjä, jotka tuovat oikeanlaisia kävijöitä ja edelleen liideiksi?
Tule oppimaan lisää strategiasta ja sen ylläpidosta. Taktiikka ja strategiatyö auttaa priorisoimaan resurssien käyttöä!
Kenelle
Someviestinnän kehittämiseen ja toteutukseen osallistuvat.
Johto, esimiehet, organisaation kehittämisen parissa toimivat.
Kaikille, jotka toimivat viestinnän prosessien ja palveluiden parissa.
Sisältö
Mikä on B2B-sosiaalisen median strategia?
- Aseta sosiaalisen median markkinointitavoitteet, jotka vastaavat liiketoimintatavoitteita
- Opi kaikki mitä voit yleisöstäsi
- Tutki kilpailua
- Tee some auditointi
- Luo tilit ja paranna olemassa olevia profiileja
- Etsi inspiraatiota
- Luo sosiaalisen median sisältökalenteri
- Testaa, arvioi ja säädä strategiaa
Mitä sosiaalisen median työkaluja käytetään pääasiassa B2B:lle?
Onko some management työkaluja B2B:lle?
Mitkä ovat B2B-sosiaalisen median menestystekijät?
Uuden ajan sosiaalinen myynti ja uusi B2B-myyntiprosessi
- Mitä on sosiaalinen myynti?
- Miksi pitäisi välittää sosiaalisesta myyntistrategiasta
Parhaat verkostot sosiaalisen median myyntiin?
- Kolme askelta sosiaalinen myynti LinkedInissä
- Kolme askelta sosiaalinen myynti X:ssä/Twitterissä
- Kolme tapaa aloittaa sosiaalinen myynti Facebookissa
- Viisi hyödyllistä työkalua
- Parhaat käytännöt
- Usein kysyttyä sosiaalisesta myynnistä
AIkaa kysymyksille
Ajankohta: 30.1.2024 klo 10:00 – 11:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin
Webinaarikoulutuksen hinta: 247 euroa / hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 2 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.
Ryhmäetuhinta: 227 euroa / hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa, 197 euroa / hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia.
Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.