Luo isosta taulukosta raportteja nopeasti Pivotilla!

  • Osaatko yhdistää kahden taulukon tietoja Phaku (Vlookup)- tai 365-version uudella tehokkaalla Xhaku (Xlookup) -funktiolla?
  • Haluatko oppia luomaan yhteenvetoja helposti Pivotin avulla?
  • Osaatko muokata valmiita Pivot-raportteja nopeasti ja ymmärrätkö, mistä luvut ovat peräisin?

Tässä ratkaisukeskeisessä webinaarissa

  • opit yhdistämään kahden taulukon sarakkeita hakufunktiolla ja
  • opit luomaan yhteenvetoja datastasi Exceliin kuuluvalla Pivot-toiminnolla.

Helppo Pivot-raportointi ja taulukoiden yhdistäminen -webinaarissa ei käsitellä erillistä PowerPivot-apuohjelmaa, sillä tavallinen Pivotointi on paljon helpompaa.

Yhteenvetojen luominen Pivotilla onnistuu, jos sinulla on taulukkosi sarakkeessa (column) samantyyppistä tietoa. Esimerkiksi A-sarakkeessa päivämäärä, B-sarakkeessa paikkakunta, C-sarakkeessa myyjän nimi ja D-sarakkeessa myyntimäärä. Tyypillisesti esimerkiksi omista järjestelmistä ladattu tieto on tässä muodossa.

Pivotin ymmärtämisestä on hyötyä myös siirryttäessä Power BI:n käyttämiseen.


Kenelle
Helppo Pivot-raportointi ja taulukoiden yhdistäminen -webinaari sopii sinulle ns. tavallinen Excelin käyttäjä, joka haluat oppia luomaan yksinkertaisia ja selkeitä yhteenvetoraportteja käyttämättä itse laskukaavoja tai funktioita.


Hyöty osallistujalle
Helppo Pivot-raportointi ja taulukoiden yhdistäminen -webinaarissa opit luomaan ja muokkaamaan Pivot-raportteja nopeasti ilman aiempaa kokemusta. Sinun ei tarvitse edes osata tehdä laskukaavoja Excelissä.


Ohjelma

  • Phaku (Vlookup) ja 365-version uuden Xhaku (Xlookup) -funktion käyttäminen kahden listan tai taulukon yhdistämisessä
  • Pivotin lähdetaulukon rakenne’
  • Pivotin peruskäsitteet
  • Pivot-taulukkoraportin luominen, muokkaaminen ja muotoilu
  • Pivot-taulukon päivittäminen
  • Erilaiset yhteenvetofunktiot ja prosenttiosuuksien laskeminen
  • Yhteenvetojen luominen päivistä, kuukausista, neljännesvuosista ja vuosista
  • Pivot-kaavion (graafit) luominen ja muokkaus
  • Hyödyllisimpiä pikanäppäimiä ja käyttövinkkejä
  • Aikaa kysymyksille

Ajankohta: 13.3.2023 klo 13.00 – 14.30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Webinaarikoulutuksen hinta:
227 euroa / hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk ajan koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
197 euroa / hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
177 euroa / hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia.


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.


Petri Manu

Helppo Pivot-raportointi ja taulukoiden yhdistäminen (90 min)

Kouluttaja Petri Manu on vuodesta 1997 lähtien auttanut ihmisiä käyttämään tietokoneohjelmia tehokkaammin. Muutaman tuhannen kurssin ja luennon lisäksi Petri on kirjoittanut viisi kirjaa Office-ohjelmien sujuvasta käytöstä.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

- "Selkeä kouluttaja, kivan rento esiintymistapa ja asiantunteva. Pystyi vastailemaan kysymyksiin heti ja kävi asiat hyvällä nopeudella läpi."

- "Erinomainen kouluttaja, ei ole suotta kehuttu. Selkeäsanainen ja osaa asian."

- "Webinaariin on todella kätevä osallistua töiden ohella, itselle sopivasta paikasta ja lohduttavaa tietää, että webinaari on myöhemmin saatavilla, niin ei ole paineita tehdä muistiinpanoja tai jos ei juuri silloin pääse paikalle."

- "Selkosanainen ja ääninen kouluttaja, helppo seurata koulutusta. Ei turhia jaaritteluja ja täytesanoja."

- "Erittäin selkeä, hyvä tempo."

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.