Systemaattinen myynnin toimintamalli kohti asiakkaan ostopäätöstä

Moderni ratkaisumyynti vastaa muutoksiin, joita asiakas- ja myyntityössä tapahtuu parhaillaan. Asiakkaiden ostoprosessi on monimutkaistunut ja hidastunut. Päätöksiin osallistuvien henkilöiden määrä on lisääntynyt ja tuottamaamme lisäarvoa on toisinaan vaikeaa osoittaa. Tutkimusten mukaan lähes 80 % b to b -asiakkaista on kokenut viimeisen ostotapahtuman hankalaksi tai erittäin vaikeaksi, joten asiakasta tulee ilmiselvästi auttaa entistä enemmän päätöksenteossa.

Saadaksesi aikaan merkittäviä tilauksia on päästävä kiinni asiakkaan ostoprosessiin ja löydettävä keinoja, joilla tuottaa arvoa asiakkaalle. Tarpeen kartoitus ei riitä vaan se on herätettävä ja asiakkaalle kannattaa tuoda näkemyksiä ja vaihtoehtoja, joista asiakas voi innostua!


Kenelle

Myynnin johto, yritysjohto, myynti- ja asiakaspäälliköt ja muut asiakkuuksista ja myynnissä toimivat henkilöt ja asiantuntijat, joiden työn fokuksena on asiakkaat ja myyntityö tai sen kehittäminen.


Webinaarin hyödyt

Modernin ratkaisumyynnin kaksiosaisessa webinaarissa rakentuu systemaattinen toimintamalli, jolla ohjataan asiakasta ostoprosessissa päätökseen asti. Tilaisuuksissa käydään läpi monipuolisesti modernin ratkaisumyynnin vaiheet, jotka hallitsemalla saat aikaan merkittäviä tilauksia.


Sisältö

Vaihe 1

  • Mihin ratkaisumyynti on menossa? Tutkimustuloksia myyntityön muutoksesta
  • Asiakkaan ostoprosessi on eri kuin oma myyntiprosessi
  • Miten saadaan aikaan merkittävämpiä tilauksia ja kauppoja!
  • Mitä ratkaisumyynti on ja mitä se ei ole
  • Modernin ratkaisumyynnin toimintamalli
  • Miten tuoda lisäarvoa asiakkaalle?
  • Aikaa kysymyksille

Vaihe 2

  • Miten rakennat ja myyt merkittävän ratkaisun?
  • Miten asemoit itsesi ja yrityksesi asiakastapaamisessa
  • Asiakkaan tilannekartoitus on eri kuin tarpeen herättäminen
  • Päätöksentekoon osallistuvien henkilöiden huomiointi ja arviointi
  • Asiakkaan päätöksentekoon ja ostokäyttäytymiseen vaikuttaminen
  • Ratkaisusi businesshyödyt kirkkaaksi!
  • Yhteenveto ja aikaa kysymyksille

Ajankohta:

Webinaari 1: 21.3.2023 klo 10.00 – 11.15

Webinaari 2: 28.3.2023 klo 10.00 – 11.15

– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

Hinta: 297 euroa / hlö + alv 24 %.
– sisältää 2-osaisen livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta: 257 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa, 197 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kolme tai enemmän osallistujaa.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

 

Juha Porkka

Moderni ratkaisumyynti – miten saada merkittäviä tilauksia! (2 x 75 min)

Juha Porkka, MBA, Certified Extended DISC Trainer, on johtamisen ja myynnin asiantuntija. Juhalla on lähes kahdenkymmenen vuoden kokemus valmentamisesta ja muutosprosessien läpiviemisestä pk-yrityksistä pörssiyrityksiin.

Juha on kirjoittanut kirjan Asiakkuuksien ja myynnin johtaminen ja hän työskentelee perustamassaan Business Performance Finland Oy:ssä, joka auttaa yrityksiä ja yksilöitä saavuttamaan tavoitteensa.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

"Hyvä ja selkeä esiintyjä!"

"Selkeä esitys, konkreettiset esimerkit, kiitos!"

(4.8)

Ilmoittautuminen

(Toimi heti - paikkoja rajoitetusti!)


Kyllä, ilmoittaudun Moderni ratkaisumyynti – miten saada merkittäviä tilauksia! (2 x 75 min) -koulutukseen
21.-28.03.2023, klo 10:00 - 11:15

 
Hlö(ä)

Uusi webinaarikoulutus!