Koukuta, älä karkota.


Kuvallisen viestinnän vyöryessä moni miettii tekstin asemaa.
Lukeeko tekstejä kukaan?
Tai että miten siitä saisi myyvempää?
Mutta millaista tuo myyvä teksti sitten on?
Ostokehotuksia sisältävää, tuotetta ylistävää ja suorastaan ostoon pakottavaa?
Vai lukijaa aidosti kiinnostavaa, hetki hetkeltä lähemmäs ostopäätöstä ohjaavaa, oleellista informaatiota tai innostusta lisäävää tekstiä?

Yhtä ja ainoaa oikeaa mallia ei ole olemassa, mutta myyvän tekstin suunnittelussa auttaa, kun tietää
– kenelle kirjoittaa,
– missä tekstiä luetaan ja
– mikä sen rooli yksittäisessä markkinointiviestissä on.

Myyvä teksti -webinaarissa tutustumme esimerkkien avulla mielenkiintoisiin mainosteksteihin erilaisissa kohtaamispisteistä verkosta ulkomainontaan saakka. Opit ymmärtämään välineiden asettamia vaatimuksia – ja kenties hieman sitä tärkeintä, eli lukijaa.

Vaikka hakukoneilla onkin suuri merkitys löydettävyyden kannalta, lukija on loppukädessä ihminen, jolla saattaa olla juuri nyt hetki aikaa tarinallesi. Miten tuon hetken käytät: koukutat vai karkoitat?


Kenelle
Myyvä teksti -webinaari soveltuu yrityksen markkinointiviestintää toteuttaville, sisällöntuottajille, copywritereille ja vaikka omaa verkkokauppaa pyörittävälle yrittäjälle, joka haluaa lisää vaikuttavuutta ja erottuvuutta sisältöihin.


Hyödyt
Myyvä teksti -webinaarissa opit hyvän mainostekstin kirjoittamisen perusteita ostoprofiilien luomisesta ja sisältöstrategioiden ja -suunnitelmien hyödyntämisestä aina käytännönläheisiin vinkkeihin saakka.
– Saat uusia näkökulmia kirjoittajan päivittäiseen työhön.
– Saat neuvoja myös yrityksen tai brändin oman äänensävyn löytymisessä ja hyödyntämisessä erottautumistekijänä kilpailijoista.
– Tutustumme lukuisiin esimerkkeihin erilaisista mainosteksteistä niin verkossa kuin painetuissa mainosvälineissä.
– Chatin kautta voit itsekin osallistua ja esittää kysymyksiä ja havaintoja.


Ohjelma

12:45 Yhteyksien tarkistus
13:00 Tervetuloa webinaariin

Millainen teksti kiinnostaa? Minkälainen teksti karkottaa?
– Yleiskatsaus tekstin merkityksestä osana markkinointiviestintää verkossa ja painetussa mediassa.

Tiivistä, tiivistä:
– ohjeet oleellisen erottamiseen vähemmän oleellisesta

Miten verkkoon kirjoittaminen eroaa painetusta mediasta – vai eroaako sittenkään?

Miten kirjoitetaan hyvä blogiteksti ja uutiskirje?
– Nappaa talteen konkreettiset muistilistat seuraavaa kirjoitustasi varten.

Aikaa kysymyksille

14:30 Webinaari päättyy


Ajankohta:
15.2.2023 klo 13:00 – 14:30

– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Hinta:
227 euroa / hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
197 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
177 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.


Mikko Eskelinen

Myyvä teksti – huutomerkkejä, superlatiiveja vai ei kumpiakaan? (90 min)

Mikko Eskelinen työskentelee strategina ja suunnittelijana markkinointitoimisto Grapevinessa. Mikko on toiminut pitkään niin copywriterina kuin toimitusjohtajana mainostoimistoissa sekä markkinointi- ja viestintäpäällikkönä mainostajan palveluksessa. Mikko omaa laajan kokemuksen tekstistä osana brändiä ja sen johtamista. Vaikka verkkomarkkinoinnissa yksittäisen tekstin rooli onkin muuttunut hakukoneiden myötä, Mikko syttyy sisällöille, joista näkyy kirjoittajan innostus aiheeseen sekä kunnioitus lukijaa kohtaan.


(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.