Valitse sivu

Pääperiaatteet ja käytännölliset askelmerkit visuaalisen päivittäisjohtamismallin käyttöönottoon

Kuulostaako tutulta?

Kalenterit täyttyvät pitkistä palavereista, joissa pyöritellään samoja asioita viikosta toiseen. Yleinen näkemys organisaatiossa on, että ”tieto ei kulje”. Tavoitteet ja suunnitelmat eivät kulje työntekijöille eikä johto tiedä toimintaa haittaavista ongelmista.

Päivittäisjohtaminen tuo oikeat ihmiset yhteen keskustelemaan oikeista asioista. Joka-aamuisessa, 10-15 minuutin pystypalaverissa käydään napakasti läpi edellisen päivän onnistuminen ja alkavan päivän suunnitelma sekä sovitaan selkeästi kuka tekee ja mitä. Päivittäisjohtaminen tuo esiin toiminnassa olevia pieniäkin ongelmia, joihin on helppo tarttua, kun ne ovat vielä tuoreessa muistissa.


Kenelle

Webinaari on suunnattu johto- ja esimiestehtävissä työskenteleville henkilöille, jotka haluavat tehostaa organisaationsa tiedonkulkua ja päätöksentekoa hyödyntämällä visuaalisia päivittäisjohtamiskäytäntöjä.


Hyöty osallistujalle

Webinaari antaa osallistujalle hyvän kuvan päivittäisjohtamisen pääperiaatteista sekä käytännöllisiä ideoita toteutustavoista

  • Mitä päivittäisjohtamisella haetaan – Miksi se toimii paremmin kuin perinteiset viikkopalaverikäytännöt?
  • Minkälaisissa toiminnoissa päivittäisjohtamista voi hyödyntää ja missä se toimii erityisen hyvin?
  • Miten päivittäisjohtaminen tukee toimintakulttuurin muuttamista?
  • Mitkä ovat keskeiset periaatteet hyvin toimivan päivittäisjohtamismallin takana?
  • Miten kannattaa lähteä liikkeelle päivittäisjohtamismallin rakentamisessa?

Webinaarin jälkeen:

Osallistujalla on valmiudet lähteä heti suunnittelemaan ja toteuttamaan pienimuotoista päivittäisjohtamismallia omassa organisaatiossaan.


Ohjelma

Päivittäisjohtaminen – Lean -toiminnan moottori

Päivittäisjohtamisen edut ja tavoitteet

5 päivittäisjohtamisen pääperiaatetta

  1. Säännöllisyys
  2. Visuaalisuus
  3. Tavoitteellisuus ja keskittyminen
  4. Kommunikointi
  5. Toiminnallisuus ja vastuutus

Käytännön esimerkkejä toteutuksista eri toimialoilta ja ympäristöistä

Miten lähteä liikkeelle – Askelmerkit päivittäisjohtamisen onnistuneeseen käyttöönottoon

Aikaa kysymyksille


Ajankohta: 13.11.2018 klo 13.00 – 14.30 (voit katsoa myös tallenteena, silloin kun haluat, ihan mistä vain haluat)

Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %) / hlö pitää sisällään live- ja webinaaritallenteen sekä koulutusmateriaalin.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta) kaksi henkilöä tai enemmän 177 euroa/hlö.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Pekka Hirvonen, DI

Pekka Hirvosella on 15 vuoden työkokemus teollisuudesta tuote-, toiminnan- ja laadunkehitystehtävissä. Pekan erityisosaamisalueita on tuotteiden valmistettavuus, 5S, päivittäisjohtaminen, jatkuva parantaminen ja ongelmanratkaisumenetelmät.

Koulutuksissamme asioita katsotaan aina käytännön näkökulmasta. Puhutaan asioista, joita olemme itse tekemässä teollisuuden, terveydenhuollon ja palvelualojen asiakkaidemme kanssa.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

”Käytännön vinkkejä toiminnan jatkuvaan parantamiseen.”

”Herätti kipinän, vahvisti jo itse aiemmin tekemiäni havaintoja leanista.”

”Pääsin tutustumaan aiheeseen ja malliin simppelisti, hyvä!”

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.