Serious gaming ja oppimisratkaisut – tarjolla tiukkaa dataa tutkimustuloksista ja tulevaisuuden näkymistä


Pelillistämisen avulla saat asiakkaasi mukaan kokeilemaan tuotteitasi. Pelillistämisen keinoin ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa palveluidesi parissa, jolloin viestisi yleisöllesi on erilainen ja kokemus pysyy heidän mielessään!

Pelillistämistä voidaan käyttää mm. verkkokoulutuksessa, markkinoinnissa, tuotteiden kaupallistamisessa, viestinnässä ja tutkimuksessa.
Tilaisuuden aikana perehdymme mm. neljään erilaiseen case studyyn, joita on toteutettu eri toimialoille ja ikäryhmille.

Viestin saaja haastaa itseään ja muita ympäristössä olevia hauskalla tavalla. Oikein rakennetun tarinan avulla osallistujan sitoutumistaso on korkea ja näin saavutetaan myös erinomainen muistijälki. Hyvän tarinan avulla saadaan vahva sitoutumisaste, jolloin palveluun palataan mielellään uudestaan.


Kenelle
Koulutus on suunnattu organisaatioiden viestinnästä ja markkinoinnista vastaaville suunnittelijoille ja päättäjille, ylemmälle johtoportaalle sekä sekä HR-puolen suunnittelijoille ja päättäjille.


Hyödyt
– Pelaamista voidaan käyttää useimpien viestinnän tarpeiden toteuttamiseen. Kokemusta voidaan käyttää perehdytykseen, tuotemyyntiin, asiakastukeen, asiakashankintaan, sisäiseen viestintään, tuotetestaukseen… mielikuvitus on rajana.
– Uudenlaisen lähestymistavan kautta saavutetaan organisaatiossa aina jokin muutos. Se voi olla parempi oppimiskokemus, korkeampi asiakaspalaute, organisaation tärkeiden arvojen vahvistaminen tai käyttäytymisen muutosten seuranta. Tällä tavoin voidaan luoda organisaatioille merkittävä suorituskyvyn kehitys.


Oppimiseen ja koulutukseen tarkoitettujen pelitoteutusten avulla voidaan optimoida viestinnän tehoa sekä kohderyhmää tarkemmin ja tuottaa näin enemmän laadullisesti arvokkaampaa liikennettä verkkosivustoille. Toteutusten avulla vähennetään kuilua teorian ja käytännön välillä – ensisijaisena tehtävänä on tarjota tietoa, informoida, vahvistaa muistia ja kouluttaa loppukäyttäjiä viihdyttävästi.


Kouluttaja Kristian Laiho kertoo:
“Olemme keränneet tutkimustietoa pelillistämisen vaikutuksista ihmisen käyttäytymiseen osana oppimisprosessia. Materiaali on peräisin useilta eri tutkimusorganisaatioilta. Tämän lisäksi olemme rakentaneet koulutuksen ja ulkoisen viestinnän tarpeisiin useita ratkaisuja, joiden avulla organisaatiot kehittävät oman asiakaskuntansa sekä henkilökuntansa osaamista.

Oppimisprosessin aikana kohderyhmän muistijälki haluttuun tietoon on kasvanut noin 80 % verrattuna perinteisiin metodeihin. Käytössämme on siis sekä tutkimusmateriaalia että konkreettisia omankäden kautta koettuja toteutuksia. Tietoa, jota tulen jakamaan webinaarin yhteydessä.”


OHJELMA

12:45 Yhteyksien tarkistus

13:00 Tervetuloa Webinaariin!

Mitä pelillistäminen on?
Kuka sitä tekee ja miksi sitä tehdään
Lyhyt historiikki

Median pirstaloituminen
Teknologian vaikutus sisällöntuotantoon
Konvergenssin aiheuttamat muutokset

Historiasta tulevaisuuteen
1990-luvulta nykyhetkeen ja 2030-luvulle

Viitekehys erilaisten työkalujen käytöstä

Mobiililaitteiden vaikutus ihmisen käyttäytymisen muutoksiin

Trendit ja näiden muutosnopeus

Yliopistojen ja korkeakoulujen näkymä pelillistämiseen oppimisessa

Yritysten toimintamalleja pelillistämisen ja viestinnän integraatiossa

Aikaa kysymyksille

14:30 Webinaari päättyy


Ajankohta:
7.10.2021 klo 13.00 – 14.30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

Hinta:
197 euroa / osallistuja + alv 24 %.
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujan katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
177 euroa / osallistuja + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on kaksi tai useampia osallistujia.


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.


Kristian Laiho

Pelillistämisellä tehoa viestintään ja oppimiseen

Kouluttajana toimii Kristian Laiho, joka on ollut 1990-luvun lopulta lähtien eri mediatalojen ja kustannusalan kehitystehtävissä Suomessa ja merkittävimpien kansainvälisten toimijoiden asiantuntijana sekä toimitus- ja kehitysjohtajana. Taustalla on työsarkaa mm. City-lehdissä, Ellibsissa, OCLC:n ja Ingram Digitalin Skandinavian johtajana sekä asiantuntijana Teknologiateollisuus ry:n hankkeessa. Lisäksi hän on vetänyt kymmenittäin erilaisia kehitysprojekteja Business Finlandin rahoittamissa mediaan liittyvissä konseptitoteutuksissa.


 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.