Miten sisältö saadaan pysäyttämään somen sisältövirrassa? Entä miten siitä saadaan sellainen, joka saa brändille tärkeät kohderyhmät reagoimaan toivotulla tavalla?

Useimmat yritykset ovat oivaltaneet, että sosiaalisessa mediassa kannattaa olla. Pelkkä säännöllinen postailu ei kuitenkaan riitä; yrityksen pitää saada kohderyhmän huomio kiinnittymään juuri heidän sisältöönsä. Sen lisäksi sisällön tulisi vielä kuljettaa päätöksen tekijöitä kohti ostopäätöstä. Miten se onnistuu?


Kenelle

Webinaari sopii kaikille, joiden työnkuvaan kuuluu sosiaalisen median sisältöjen tuottaminen. On eduksi – muttei välttämätöntä – jos tiedät jo valmiiksi, ketä yrität somessa tavoittaa ja mitä heille haluat sanoa.


Hyöty

Webinaarin aikana opit, miten yksittäisestä somejulkaisusta muotoillaan tekstin ja visuaalisuuden keinoin mahdollisimman tehokas. Käymme läpi käytännön esimerkkejä Facebook-, LinkedIn- ja Instagram -julkaisuista. Työkaluista kuitenkin hyödyt myös mm. kirjoittaessasi twiittiä, uutiskirjettä tai blogia.

Opit…

  • nostamaan julkaisusi huomioarvoa
  • lähestymään julkaisun tekemistä asiakaslähtöisesti
  • muotoilemaan somesisällöstä tavoitteen mukaisesti mahdollisimman klikattavan, sitouttavan tai muutoin tehokkaan
  • erilaisia lähestymistapoja tehostaa monenlaisia julkaisuja

Sisältö 

Miten määritellään hyvä somesisältö?

  • Sananen tavoitteista ja mittaamisesta
  • Lyhyt oppimäärä: Mistä somessa kannattaa puhua?

Hyvän somesisällön rakennusaineet

  • Millainen visuaalisuus on tehokasta?
  • Millaisen kielen avulla saadaan ihmiset toimimaan halutulla tavalla?
  • Näin laaditaan…
    • skrollauksen pysäyttävä somesisältö
    • liikennettä ohjaava somesisältö
    • sitouttava somesisältö
    • inspiroiva somesisältö
  • Soveltaminen eri kanavissa ja esimerkkejä

Mitä sitten, kun hyvä sisältö on julkaistu?

Aikaa kysymyksille


Miten webinaariin osallistutaan?

Voit osallistua webinaarikoulutukseen internetyhteyden välityksellä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse.

Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin osallistumista koskeviin kysymyksiisi.


Ajankohta: 9.6.2020 klo 13:00 – 14:30 
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta: 177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Anni Sarasti

Tehokas sosiaalisen median sisältö – näin vangitset kohderyhmäsi huomion

Kouluttajana toimii Grapevinen asiakkuuspäällikkö ja markkinointiviestinnän asiantuntija Anni Sarasti. Hän on menestykkäästi johtanut tiimiensä strategista ja dataohjautuvaa sisältömarkkinointityötä niin kuluttaja- kuin B2B-asiakkuuksissakin. Annin intohimoja ovat luova ongelmanratkaisu, dataohjautuva ja asiakaslähtöinen sisältö sekä strategioiden jalkauttaminen ruohonjuuritason markkinointiviestintätoimiksi.


 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.