Hyvät käytännöt me-hengen säilymiseen
Yhteisöllisyys on noussut tärkeäksi teemaksi osana etä- ja hybridityötä viimeisen puolentoista vuoden aikana. Monessa organisaatiossa on havahduttu siihen, että yhteishenki on alkanut heikentyä eivätkä työntekijät enää sitoudu samoin kuin aiemmin.
Yhteisöllisyys, me-henki ja sitoutuminen voivat tutkimusten mukaan toteutua hyvin etätyössäkin. Niiden vahvistamiseen tarvitaan kuitenkin oikeanlaisia käytäntöjä, sillä mitä enemmän etätyötä tehdään, sitä huonommin yhteenkuuluvuus pysyy yllä itsestään. Tutkimuksen mukaan myös lähitiimit hyötyvät siitä, että spontaaneille juttutuokioille ja muille sosiaalisille hetkille on luotu käytäntöjä.
Ylläpidä yhteisöllisyyttä ja vahvista sitoutumista etätyössä -webinaarissa perehdymme tekijöihin, jotka vaikuttavat yhteishenkeen ja sitoutumiseen. Saat tutkittua tietoa ja kuulet käytännön kokemuksia näistä.
Kenelle
Ylläpidä yhteisöllisyyttä ja vahvista sitoutumista etätyössä -webinaari on ensisijaisesti tarkoitettu esihenkilöille ja tiiminvetäjille, mutta se on hyödyllinen myös henkilöstöammattilaisille sekä tiimin jäsenille.
Hyödyt
Ylläpidä yhteisöllisyyttä ja vahvista sitoutumista etätyössä -webinaarissa saat
– tietoa yhteisöllisyyteen ja sitoutumiseen vaikuttavista tekijöistä
– ideoita ja vinkkejä yhteenkuuluvuuden rakentamiseen ja ylläpitämiseen
– näkökulmia sitoutumisen vahvistamiseen
– vinkkejä uusien työntekijöiden saamiseksi mukaan työyhteisöön
Ohjelma
Yhteisöllisyys etätyössä
– Miten kävi yhteisöllisyyden etätyössä? – Kokemuksia organisaatioista
– Yhteenkuuluvuuden merkitys yhteistyöhön ja sitoutumiseen
Yhteenkuuluvuuden syntyminen ja ylläpitäminen
– Kulmakivinä luottamus, arvostus ja avoimuus – mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota?
– Yhteisöllisyys tiimitasolla, toimintojen välillä ja koko organisaatiossa
– Ideoita ja esimerkkejä yhteisöllisyyden lisäämiseen etä- ja hybridityössä
Sitoutumisen vahvistaminen monipaikkaisessa työssä
– Mihin työntekijä sitoutuu ja miksi?
– Mahdollista sitoutumisen toteutuminen
– Uuden työntekijän mukaan saaminen työyhteisöön
Aikaa kysymyksille
Ajankohta:
3.5.2022 klo 13.00 – 14.30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin
Webinaarikoulutuksen hinta:
197 euroa / hlö + alv 24 %.
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan.
Ryhmäetuhinta:
177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.