Digiajan myynnin ja markkinoinnin organisointi

147.00 +alv 24%

Kuvaus

Varmista, että tavoitat ostajasi – myös vuonna 2021

Vaikka monessa yrityksessä on jo herätty ostamisen muuttumiseen uuden sukupolven ostajien myötä, poikkeusajat ovat antaneet lisäpotkua muutosten tärkeydelle. Voittajia ovat olleet ne, joiden prosessit, työkalut ja töiden organisointi ovat ottaneet huomioon digiajan vaatimukset. Halusimme tai ei, uusi normaali on jo täällä ja meidän on sopeuduttava sen mukaan. Tämä tarkoittaa aivan uudenlaisia toimintatapoja myös myynnin ja markkinoinnin välille. Enää ei voi piiloutua omiin siiloihin poteroitumaan vaan katsoa sitä isoa kuvaa, jossa moderni asiakas on keskiössä.

Digiajassa myynnin rakentaminen ja positiivisen asiakaskokemuksen aikaansaaminen on toisaalta työkalujen puolesta helpompaa, mutta vaatii kuitenkin onnistuakseen tukevan strategian ja tehokkaan toteutuksen kattamaan koko organisaation myynti ja markkinointi.

Tässä webinaarissa käymme läpi

  • tämän hetken digiajan ilmiöitä ja trendejä,
  • vertaamme dataa ja uskomuksia,
  • käymme läpi konkreettisia askeleita sekä
  • työkaluja myynnin ja markkinoinnin organisointiin – nykyajan vaatimusten mukaan.

Kenelle

  • Organisaation markkinoinnista ja myynnistä päättäville tai kehittäjille
  • Liiketoiminnan kehittäjille
  • Muutoksen läpiviejille
  • Haluat varmistaa yrityksesi edellytykset olla iskukykyinen digiajassa

Hyödyt

  • Tiedät, miten moderni ostaja ja digiajan dynaaminen toimintaympäristö toimii.
  • Opit, miten strategiassa huomioidaan digitaalinen ostopolku.
  • Osaat asettaa myynnille ja markkinoinnille yhteisiä tavoitteita.
  • Opit hyödyntämään erilaisia työkaluja, keinoja ja tapoja modernin myynnin ja markkinoinnin organisoimiseksi.
  • Opit päätöksenteon kannalta tärkeimmät asiat mm. markkinoinnin automaatiosta, sosiaalisesta myynnistä ja account based marketingista.
  • Opit, miten myynnin ja markkinoinnin henkilöstö saadaan toimimaan saumattomammin yhdessä.

Kouluttaja

Pinja Lehtman on digitaalisen markkinoinnin ammattilainen yli 15 vuoden kokemuksella.

Pinja toimii Grapevinessa digimarkkinoinnin asiantuntijana sekä vastaa koulutusten kokonaissuunnittelusta ja uusasiakkaista. Pitkä kokemus kummaltakin puolella pöytää auttaa näkemään asioita isommassa perspektiivissä.

Erityisen tärkeänä Pinja pitää sitä, että nykyajan dynaamisessa bisneksessä digimarkkinointi ja sosiaalinen media nähdään liiketoimintaa kehittäessä strategisena välineenä, mahdollisuutena nopeasti reagoida olemassa olevaan ympäristöön – muistaen toki suunnitelmallisuus.


Ohjelma

Digiajan liiketoiminnan toimintaympäristö: Miksi ostaja ei enää haluaakaan tavata?

Koronakriisiä tai ei, ostaminen oli jo murroksessa. Kriisi vain nopeutti sitä. Uudempi sukupolvi ostajia on hyvin haluton tapaamaan kylmiltään enää ketään. Buukkareiden työ on tullut yhä vaikeammaksi. Ihmisiä ei saa kiinni ja tapaamisten saaminen on vaikeutunut sekä niiden peruminen on yleistä. Miten he sitten ostavat ja saavat tiedot ostopäätöksensä tekemiseen? Käymme webinaarissa läpi ihan dataa nykyajan ostamisesta ja siitä, miten nykyaikana tehdään ostajiin vaikutus.

Yhteinen strategia ja tavoitteiden asettelu

Jos myynnillä ja markkinoinnilla ei ole yhteisiä tavoitteita, on mahdotonta tehdä yhteistä suunnitelmaa ja saada sekä yritystä että asiakkaita hyödyttäviä tuloksia aikaan. Käymme läpi konkreettisia kysymyksiä, joihin myynti- ja markkinointiorganisaation tulee osata vastata ja millä työkaluilla ostopolkua työstetään niiden pohjalta. Jotta huomataan myynnin ja markkinoinnin ja yhteistehon merkitys, pitää ensin selkeästi määritellä asiakkaan ostopolku ja päätöksentekoon vaikuttavat asiat.

Digiajan työkalut ja niiden tehokkaampi hyödyntäminen

Useimmat suomalaiset yritykset ovat hankkineet jos minkälaisia CRM-/ERP-/markkinoinnin automaatiojärjestelmiä, mutta jostain syytä niitä edelleen käytetään hyvin alitehoisesti. Kyse ei ole pelkästään teknisestä integraatiosta vaan myös organisaation sisäisten toimintojen yhteensovittamisesta. Käymme läpi erilaisia keinoja helpottamaan integraatiota mm. Account Based Marketingia (asiakaskohtaista myynnin ja markkinoinnin suunnittelua), sosiaalista myyntiä kuin markkinoinnin automaation suunnittelua päätöksentekijän kulmasta.

Myynnin ja markkinoinnin henkilöstön yhteen hiileen puhaltaminen avainasemassa

Mikään muutos ei toteudu, jos ihmiset eivät sitä hyväksy ja omaksu sitä osaksi tekemistä. Myyntiä ja markkinointia ei saa toimimaan yhteen, jos ihmiset eivät ole sitoutuneet muutokseen. Heitä täytyy opastaa, kouluttaa ja sitouttaa yhteisen suunnitelman tekemiseen. Käymme webinaarissa läpi keinoja, joilla muutos saadaan toteutettua mutkattomammin.

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.