Valitse sivu

Hinnoittele oikein ja kannattavasti

97.00 +alv 24%

Kuvaus

Onko tuotteesi ja palvelusi hintalaput kohdillaan?

Paranna kannattavuutta oikealla hinnoittelulla.

  • Osaatko vaikuttaa ostajan hintamielikuviin?
  • Tiedätkö, mitä ostaja miettii hinnan alennuksista tai korotuksista?
  • Osaatko kommunikoida hinnalla laatua ja luottamusta?

Kenelle

Tämä tunnin aamuwebinaari sopii B2B ja B2C yrityksen markkinoinnista, hinnoittelusta, tuotekonseptoinnista ja -kehityksestä, myynnistä ja asiakaspalvelusta vastaaville tai näitä alueita kehittäville asiantuntijoille.


Hyödyt

Webinaari on lyhyt tietoisku, joka antaa valmiudet rakentaa ja kehittää hinnoittelua, mikä parantaa yrityksen kannattavuutta ja samalla lisää asiakkaiden tyytyväisyyttä. Saat ideoita miten ostajan saamaa hyötyä tuotteesta tai palvelusta voidaan mitata, ja miten hinnalla voidaan viestiä haluttuja ominaisuuksia.

Saat vinkkejä siihen, miten hintaa voidaan käyttää taktisena välineenä herättämään huomiota tai saamaan ostaja kiinnostumaan tuotteen/palvelun laatuominaisuuksista.

Tässä webinaarissa saat parhaita menetelmiä ja työkaluja hinnan määrittämiseksi ja laskemiseksi.

Hinnoittelu on yksi tärkeimmistä yritysten markkinointipäätöksistä. Jo pienellä hinnan muutoksella on suuri merkitys yrityksen tulokseen. Perinteisesti yritykset miettivät kuluja tai kilpailijoiden hintoja.

  • Etsiikö ostaja aina halvinta hintaa? Onko yrityksellesi käynyt niin, että myynti ei kuitenkaan kasva vaikka hintoja lasketaan?
  • Miten asiakkaat muodostavat kuvan tuotteista ja palveluista? Mikä rooli hinnalla on, miten hintoja prosessoidaan ja miten asiakkaat reagoivat eri hinnanmuutoksiin.
  • Miten hinnan roolia voidaan tutkia ja miten ostajan hintamielikuvaan voidaan vaikuttaa?

Kouluttaja

Kouluttajana toimii hinnoittelun asiantuntija Outi Somervuori, KTT, Designtutkimus Helsinki Oy:stä. Hänen tutkimuskohteensa on hinnoittelu ja erityisesti hinnoittelun psykologinen näkökulma; eli miten organisaatiot ja kuluttajat ostajana arvioivat ja prosessoivat hintoja sekä miten ostajat reagoivat hinnan muutoksiin.

Outi on opiskellut ja tutkinut hinnoittelua Aalto-yliopistossa ja Stanfordin yliopistossa. Kouluttajana Outi on saanut paljon kiitosta asioiden esittämisestä kiteytetysti ja kiinnostavasti sekä hyvien esimerkkien käytöstä.


Ohjelma

Johdanto hinnoitteluun

Hinnoittelun psykologiaa

  • Hinnan rooli ostopäätöksessä
  • Hinta laadun ja luottamuksen indikaattorina
  • Referenssihinta

Arvoperusteinen hinnoittelu

  • Käytännön tekniikoita arvon määrittämseen B2B ja B2C konteksteissa
Webinaarin kesto on 75 minuuttia.

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.