Valitse sivu

Lean Jatkuva parantaminen – 10 käytännöllistä menestystekijää

127.00 +alv 24%

Kuvaus

10 käytännöllistä menestystekijää: innostava, hauska ja tuloksellinen jatkuvan parantamisen kulttuuri

Jatkuva parantaminen on oikein toteutettuna yksinkertaista, hauskaa, ihmisiä innostavaa ja ennen kaikkea tuottavaa. Koko Lean-ajattelu rakentuu Jatkuvan parantamisen periaatteen ympärille.

Kuulostaako tutulta?

Perinteinen kehittäminen tapahtuu ylhäältä alaspäin. Johto asettaa tavoitteita, keinoja ja ohjaa toteutusta. Paras tieto ongelmista, kehittämistarpeista ja -ideoista on kuitenkin työn parhailla asiantuntijoilla – niillä jotka työtä tekevät. Tätä valtavaa potentiaalia ei osata hyödyntää.

Kehittäminen mielletään usein ainoastaan pitkinä ja kalliina projekteina. Pienten parannusten merkitystä aliarvioidaan. Kun pieniä parannuksia tehdään paljon, niistä syntyy suuri kokonaisvaikutus. Kaikki haluavat Jatkuvan parantamisen kulttuuria, mutta eivät tiedä, miten sitä määrätietoisesti rakennetaan.


Kenelle

Webinaari on suunnattu johto- ja esimiestehtävissä työskenteleville henkilöille, jotka haluavat viedä omaa organisaatiotaan kohti itseohjautuvaa Jatkuvan parantamisen kulttuuria.


Hyöty osallistujalle

Webinaari esittää 10 keskeistä menestystekijää:

  • kuinka työntekijät saadaan innostumaan oman työn ja työympäristön kehittämisestä
  • antaa osallistujalle käytännöllisiä ja hyväksi todettuja työkaluja jatkuvan parantamisen kulttuurin rakentamiseen
  • miten jatkuvan parantamisen toimintatapa saadaan juurrutettua toimintaan niin, että siitä tulee jokapäiväinen tapa toimia ja ajatella
  • tarjoaa selkeät perustelut, miksi esitetyt keinot toimivat.

Webinaarin jälkeen:

  • osallistuja voi lähteä heti testaamaan ja toteuttamaan webinaarissa esitettyjä uusia toimintatapoja omassa organisaatiossaan.

Kouluttaja

Pekka Hirvosella on 15 vuoden työkokemus teollisuudesta tuote-, toiminnan- ja laadunkehitystehtävissä. Pekan erityisosaamisalueita on tuotteiden valmistettavuus, 5S, päivittäisjohtaminen, jatkuva parantaminen ja ongelmanratkaisumenetelmät.

Koulutuksissamme asioita katsotaan aina käytännön näkökulmasta. Puhutaan asioista, joita olemme itse tekemässä teollisuuden, terveydenhuollon ja palvelualojen asiakkaidemme kanssa.


Ohjelma

Jatkuva parantaminen – Lean -ajattelun peruspilari

Jatkuvan parantamisen kulttuuri ja johtaminen

Kymmenen keskeistä menestystekijää innostavan Jatkuvan parantamisen kulttuurin rakentamiseen – keinoja ja työkaluja

  1. Aloita itsestäsi
  2. Kirkas visio
  3. Ongelmat pintaan
  4. Vastuut ja valtuudet
  5. Testaamisen kulttuuri
  6. Pienin askelin
  7. Kerralla loppuun asti
  8. Rutiinit ja säännöllisyys
  9. Tee näkyväksi
  10. Motivaatiotekijät

Käytännön esimerkkejä toteutustavoista

5 arviota tuotteelle Lean Jatkuva parantaminen – 10 käytännöllistä menestystekijää

  1. Osa oli tuttua, konkreettisuus oli hyvä.

  2. Aihe sopii omaan sekä tiimin tulevaan ja päivittäiseen tilanteeseen todella hyvin!
    Hieman sovellettavaa toki on, koska meillä kyse asiantuntijaorganisaatiosta, jossa useampi henkilö aina kentällä ja harvoin olemme yhdessa paikassa.
    Hyviä pointteja seuraaviin askeliin!

  3. Antoi selkeän yleiskuvan, ajatuksia herättävä.

  4. Erittäin selkeä, ymmärrettävä kokonaisuus.

  5. Selkeä, helppotajuinen, käytännönläheinen esitys.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.