Kuvaus
Miten sisältö saadaan pysäyttämään somen sisältövirrassa? Entä miten siitä saadaan sellainen, joka saa brändille tärkeät kohderyhmät reagoimaan toivotulla tavalla?
Useimmat yritykset ovat oivaltaneet, että sosiaalisessa mediassa kannattaa olla. Pelkkä säännöllinen postailu ei kuitenkaan riitä; yrityksen pitää saada kohderyhmän huomio kiinnittymään juuri heidän sisältöönsä. Sen lisäksi sisällön tulisi vielä kuljettaa päätöksen tekijöitä kohti ostopäätöstä. Miten se onnistuu?
Kenelle
Webinaari sopii kaikille, joiden työnkuvaan kuuluu sosiaalisen median sisältöjen tuottaminen. On eduksi – muttei välttämätöntä – jos tiedät jo valmiiksi, ketä yrität somessa tavoittaa ja mitä heille haluat sanoa.
Hyöty
Webinaarin aikana opit, miten yksittäisestä somejulkaisusta muotoillaan tekstin ja visuaalisuuden keinoin mahdollisimman tehokas. Käymme läpi käytännön esimerkkejä Facebook-, LinkedIn- ja Instagram -julkaisuista. Työkaluista kuitenkin hyödyt myös mm. kirjoittaessasi twiittiä, uutiskirjettä tai blogia.
Opit…
- nostamaan julkaisusi huomioarvoa
- lähestymään julkaisun tekemistä asiakaslähtöisesti
- muotoilemaan somesisällöstä tavoitteen mukaisesti mahdollisimman klikattavan, sitouttavan tai muutoin tehokkaan
- erilaisia lähestymistapoja tehostaa monenlaisia julkaisuja
Kouluttaja
Kouluttajana toimii Grapevinen asiakkuuspäällikkö ja markkinointiviestinnän asiantuntija Anni Sarasti. Hän on menestykkäästi johtanut tiimiensä strategista ja dataohjautuvaa sisältömarkkinointityötä niin kuluttaja- kuin B2B-asiakkuuksissakin. Annin intohimoja ovat luova ongelmanratkaisu, dataohjautuva ja asiakaslähtöinen sisältö sekä strategioiden jalkauttaminen ruohonjuuritason markkinointiviestintätoimiksi.
Sisältö
Miten määritellään hyvä somesisältö?
- Sananen tavoitteista ja mittaamisesta
- Lyhyt oppimäärä: Mistä somessa kannattaa puhua?
Hyvän somesisällön rakennusaineet
- Millainen visuaalisuus on tehokasta?
- Millaisen kielen avulla saadaan ihmiset toimimaan halutulla tavalla?
- Näin laaditaan…
- skrollauksen pysäyttävä somesisältö
- liikennettä ohjaava somesisältö
- sitouttava somesisältö
- inspiroiva somesisältö
- Soveltaminen eri kanavissa ja esimerkkejä
Mitä sitten, kun hyvä sisältö on julkaistu?
Webinaari sopii tämäntyyppiseen koulutukseen erinomaisesti, laajemmin osallistujia = mahdollisesti monitahoisempaa & mielenkiintoisempaa keskustelua.
Näppärää, kun voi osallistua webinaariin muiden töiden ohessa ja aikaa säästyy.
Erittäin hyvä kokonaisuus, innostaa somepostausten tekemiseen entistä tarkemmalla suunnitelulla.
Sopiva etenemistahti ja miellyttävä tapa puhua 🙂