WebAkatemian tiimi sai vahvistusta huhtikuussa, kun Riku Ruokolainen aloitti uudessa tehtävässä digimarkkinointipäällikkönä. Hänen vastuualuettaan ovat erityisesti hakukonenäkyvyyden kehittäminen ja sosiaalisen median kanavien parempi hyödyntäminen.

– Erittäin mielenkiintoinen ja sopivan haastava tehtävä on edessä. Hyvillä fiiliksillä ja innolla olen ryhtynyt toimeen. Uskon tuovani pöytään hyvän annoksen markkinoinnillista erityisosaamista ja liiketoiminnallista ymmärrystä. Tuote, eli koulutukset ja niiden toteutukset ovat erinomaisia, mikä on tietysti kaikkein tärkeintä. Se antaa myös myynnille ja markkinoinnille vahvan perustan. Potentiaalia kasvulle on valtavasti.

Digimarkkinoinnista löytyi ”oma juttu”.

– Aiemmassa elämässäni olen tehnyt erilaisia myynnin ja asiakaspalvelun töitä. Viimeiset kolmisen vuotta kuluivat digimarkkinoinnin asiantuntijatehtävissä verkkokauppa- ja IT-alalla. Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri eli kaupallinen perspektiivi näkyy varmasti vahvasti tavassani hahmottaa ja ajatella asioita. Markkinointi on kiinnostanut minua aina ja digimarkkinoinnin pariin ajauduin perehdyttyäni ensin Google-markkinoinnin saloihin. Ajatus siitä, että fiksusti tehty työ ja sopiva rahallinen panos voivat tuoda sisään moninkertaisen myynnin on kiehtova – sen voi nähdä tietynlaisena pelinä.

Urheilusta vastapainoa työlle

–  Uusi työ on totta kai tuonut paljon uutta energiaa kevääseen pienen ”koronaväsymyksen” jälkeen, mutta kyllähän jalkapallofanina kesäkuun EM-kisat ja historialliset Huuhkajien ottelutkin jo kutkuttelevat mielessä. Golfista on tullut viime vuosina myös uusi vapaa-ajan suosikkilaji. Kyllä 1–2 kertaa viikossa on kiva päästä kiertämään viheriöitä. Siinä on laji, joka saa ajatukset täysin irti muista asioista.

 

Lue myös: Poikkeusajan ”bucket list” – 3 työelämän trendiä, jotka haluat hallita.