EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR) on sovellettu 25.5.2018 alkaen. Asetuksen rikkomisesta voi seurata hallinnollisia sakkoja, joiden määrä voi olla yritykselle enimmillään jopa 4 % edeltävän tilikauden vuotuisesta maailmanlaajuisesta liikevaihdosta tai 20 miljoonaa euroa. Eri suuruisia sakkoja ja muita viranomaisseuraamuksia on annettu jo useissa EU:n jäsenvaltioissa niin pk-yrityksille kuin suuryrityksillekin.
Tule kuulemaan ajankohtaisia asioita GDPR:n soveltamisesta, viranomaisten langettamista seuraamuksista sekä siitä, miten omassa yritystoiminnassa voi välttää tietosuojariskejä ja mitä kannattaa ottaa huomioon GDPR-seuraamuksilta välttymiseksi.
Kenelle:
Webinaari on suunnattu kaikille julkisella ja yksityisellä sektorilla toimiville tietosuojakysymysten parissa työskenteleville asiantuntijoille sekä markkinoinnin henkilöille. Webinaari sopii hyvin esimerkiksi it-tuelle, it-päälliköille, johtoryhmän jäsenille, markkinointipäälliköille, juristeille sekä tietosuojavastaaville.
Ohjelma:
- GDPR ja uudet vaatimukset henkilötietojen käsittelylle
- Tietosuojalainsäädännön toimijat
- Henkilötietojen käsittelyä koskevat periaatteet
- Viranomaisten puuttumiskeinot ja hallinnolliset sakot
- GDPR-oikeuskäytäntöä Suomesta ja muualta
- Tietosuojaa koskeva vaikutustenarviointi (DPIA)
- Yhteenvetoa GDPR-seuraamuksista – miten välttyä seuraamuksilta?
Aikaa kysymyksille
Ajankohta: 27.5.2020 klo 10.00 – 11.30 (voit katsoa myös tallenteena, silloin kun haluat, ihan mistä vain haluat)
Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %) / hlö pitää sisällään live- ja webinaaritallenteen sekä koulutusmateriaalin.
Ryhmäetuhinta: (osallistujat samasta organisaatiosta) kaksi henkilöä tai enemmän 177 euroa/hlö.
Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.