Kehitä ja johda yhteistä, avointa ja kaikille osapuolille arvoa tuottavaa toimintaa.
Ekosysteemimäinen toiminta on alkanut kiinnostaa monia toimijoita. On tunnistettu, että moniulotteiset haasteet ja innovaatiot tarvitsevat eri toimijoiden yhteistä, avointa ja kaikille osapuolille arvoa tuottavaa toimintaa.
Ekosysteemi muodostuu toimijoiden välille, kun kaikille syntyy arvoa, yhteinen tekeminen tuottaa enemmän hyötyä kuin yksittäiset toimijat. Kun ekosysteemissä liikuttaa jotain osaa, kaikki sen osaset liikkuvat.
Ekosysteemijohtaminen-webinaarissa pääset kuulemaan, mikä ekosysteemi oikeastaan on ja miten ekosysteemejä tulisi kehittää ja johtaa. Webinaarin pitää yhteiskehittämisen tohtori Krista Keränen, joka on vetänyt useita ekosysteemikouluja julkisella puolella.
Ekosysteemijohtamisen webinaari
- Mikä on ekosysteemi ja erilaiset ekosysteemit
- Ekosysteemin sidosryhmät ja sidosryhmien dynamiikka
- Ekosysteemin kehittäminen ja muodostaminen muotoiluprosessin näkökulmasta
- Ekosysteemin toiminnan mittaaminen
Kenelle
- Jos olet pohtinut, voisiko oma organisaatiosi tai yrityksesi toimia osana ekosysteemiä,
- tai olet kiinnostunut muodostamaan ekosysteemin jonkin aiheen tai teeman ympärille,
- tai sinä johdat tai olet osa ekosysteemiä, saat tästä webinaarista lisää näkemyksiä ja ajatuksia ekosysteemimäiseen toimintaan ja -johtamiseen.
Hyödyt
Tavoitteena on ymmärtää,
- mitä eri sidosryhmien välisellä ekosysteemillä tarkoitetaan,
- millaisia erilaisia ekosysteemejä on olemassa,
- miten ekosysteemin sidosryhmäkartta kannattaa rakentaa,
- miten ekosysteemin muotoiluprosessi kirkastaa ekosysteemin toiminnan tarkoituksen ja asettaa ekosysteemin toiminnalle johdettavia tavoitteita ja
- miten ekosysteemin toimintaa voidaan mitata.
Webinaarissa käydään läpi:
Mitä on asiakaslähtöinen toimintakulttuuri ja palveluiden johtaminen
- Palveluajattelu
- Yhteiskehittäminen
- Palvelumuotoilu
Asiakaslähtöisyyden perusta, ymmärrys ja tieto asiakkaista
- Miten asiakasymmärrystä kerätään
- Palvelulupaus, palvelupolku, palvelukohtaaminen ja palveluprosessi. Mitä nämä ovat? Miten näitä rakennetaan?
Tiedolla johtamisen merkitys asiakaslähtöisessä kehittämisessä ja johtamisessa
- mitä on tiedolla johtaminen
- Tiedolla johtamisen vaiheet ja ymmärryksen hyödyntäminen johtamisessa
- Miten saamme tietoa palveluprosessien toimivuudesta ja tuottavuudesta, sopivan mittariston luominen
Aikaa kysymyksile
Ajankohta: 3.11.2022 klo 10.00 – 11.30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.
Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.
Ryhmäetuhinta: 177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.
Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.