Hybridityön parhaat käytännöt

Etä- ja monipaikkatöitä voidaan tehdä lukemattomilla eri tavoilla, ja uusia kysymyksiä syntyy jatkuvasti.

Tässä webinaarissa saat kattavan ja käytännönläheisen tietopaketin ajankohtaisista kysymyksistä vastauksineen:

  • mikä on sallittua ja mikä ei
  • kuinka ongelmia kannattaa ennaltaehkäistä ja ratkoa.

Kenelle

– ensisijaisesti etä- ja monipaikkatöitä teettävien organisaatioiden esihenkilöille, johtajille ja henkilöstöhallinnon asiantuntijoille
– myös kaikille hybridityötä tekeville
– kaikki työyhteisöt, joissa etä- tai monipaikkaista työtä tehdään tai harkitaan – niin yksityisellä, julkisella kuin kolmannellakin sektorilla.


Hyödyt

Saat käytännön esimerkkien kautta vastauksia kysymyksiin:

  • Mistä kaikesta kannattaa päättää tai sopia?
  • Kuinka ennakoida ja reagoida, kun tilanteet voivat muuttua nopeastikin?
  • Miten työnantajan kannattaa käytännössä menetellä: mihin voi asettaa ohjeistuksen, luottamuksen ja seurannan rajat?
  • Kannattaisiko harkita jopa kaikkein suurimman vapauden työntekijälle tarjoamaan joustotyöhön siirtymistä?
  • Miten esihenkilö pystyy yhtäältä varmistamaan, etteivät hybridityötä tekevät uuvu – ja toisaalta takaamaan, ettei kukaan välttele töitä?
  • Mitä työnantajan kannattaa huomioida, jos työntekijä tahtoisi työskennellä monipaikkaisesti myös ulkomailta käsin?
  • Entä jos työntekijä aikoo työskennellä etänä ”sairauslomalta”?
  • Kuinka työnantaja saa halutessaan teknisesti valvoa etätöitä?

Ohjelma

Raamit

  • Hybridityön tavoitteet ja toteuttamistavat arjessa
  • Työntekijän vapaus ja valvonta? Plussat ja miinukset
  • Itse- ja yhdessäohjautuvuuden hallittu hyödyntäminen
  • Työaikaseuranta – mitä laki edellyttää eri tilanteissa?

Ratkaisut

  • Kuormitustekijöiden minimointi ja työhyvinvoinnin maksimointi
  • Ongelmien ratkominen monipaikkaisesti: mitä keneltäkin saa edellyttää
  • Vinkkejä työpaikka-, tiimi- ja yksilökohtaisiinkin toimintasääntöihin

Tarkistuslista: sovi ja tee ainakin nämä

Aikaa kysymyksille


Ajankohta: 14.3.2024 klo 10:00 – 11:30 
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Webinaarikoulutuksen hinta: 247 euroa / hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 2 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
227 euroa / hlö + alv 24 % kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa, 197 euroa / hlö (+ alv 24%), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampi osallistujaa.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

Katariina Sorvanto

Etä- ja monipaikkatyö – sujuvaa juridiikkaa ja johtamista (90 min)

Katariina Sorvanto, KataKoski Oy. Katariina on juristi ja työyhteisövalmentaja, joka on perehtynyt laajasti johtamiseen ja organisaatioiden toimintaan sekä teoriassa että käytännössä – myös itse esihenkilönä työskennellen.

Katariina on innostava ja pidetty, pitkällä esiintymiskokemuksella toimiva kouluttaja. Koulutustehtävien lisäksi hän konsultoi asiakkaitaan työoikeudellisissa kysymyksissä.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

”Kouluttajalla innostava ote. Tiukkaa faktaa kiinnostavin esimerkein ja elävä tapa konkretisoida asiaa. Kiitos!”

”Hyvä kouluttaja. Voisin osallistua uudestaan hänen kursseilleen.”

”Kouluttajalla selkeä ulosanti, asiantunteva, miellyttävä kuunnella.”

”Hyvä luennoitsija, monipuolinen tietämys.”

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.