Hybridityön parhaat käytännöt
Etä- ja monipaikkatöitä voidaan tehdä lukemattomilla eri tavoilla, ja uusia kysymyksiä syntyy jatkuvasti.
Tässä webinaarissa saat kattavan ja käytännönläheisen tietopaketin ajankohtaisista kysymyksistä vastauksineen:
- mikä on sallittua ja mikä ei
- kuinka ongelmia kannattaa ennaltaehkäistä ja ratkoa.
Kenelle
– ensisijaisesti etä- ja monipaikkatöitä teettävien organisaatioiden esihenkilöille, johtajille ja henkilöstöhallinnon asiantuntijoille
– myös kaikille hybridityötä tekeville
– kaikki työyhteisöt, joissa etä- tai monipaikkaista työtä tehdään tai harkitaan – niin yksityisellä, julkisella kuin kolmannellakin sektorilla.
Hyödyt
Saat käytännön esimerkkien kautta vastauksia kysymyksiin:
- Mistä kaikesta kannattaa päättää tai sopia?
- Kuinka ennakoida ja reagoida, kun tilanteet voivat muuttua nopeastikin?
- Miten työnantajan kannattaa käytännössä menetellä: mihin voi asettaa ohjeistuksen, luottamuksen ja seurannan rajat?
- Kannattaisiko harkita jopa kaikkein suurimman vapauden työntekijälle tarjoamaan joustotyöhön siirtymistä?
- Miten esihenkilö pystyy yhtäältä varmistamaan, etteivät hybridityötä tekevät uuvu – ja toisaalta takaamaan, ettei kukaan välttele töitä?
- Mitä työnantajan kannattaa huomioida, jos työntekijä tahtoisi työskennellä monipaikkaisesti myös ulkomailta käsin?
- Entä jos työntekijä aikoo työskennellä etänä ”sairauslomalta”?
- Kuinka työnantaja saa halutessaan teknisesti valvoa etätöitä?
Ohjelma
Raamit
- Hybridityön tavoitteet ja toteuttamistavat arjessa
- Työntekijän vapaus ja valvonta? Plussat ja miinukset
- Itse- ja yhdessäohjautuvuuden hallittu hyödyntäminen
- Työaikaseuranta – mitä laki edellyttää eri tilanteissa?
Ratkaisut
- Kuormitustekijöiden minimointi ja työhyvinvoinnin maksimointi
- Ongelmien ratkominen monipaikkaisesti: mitä keneltäkin saa edellyttää
- Vinkkejä työpaikka-, tiimi- ja yksilökohtaisiinkin toimintasääntöihin
Tarkistuslista: sovi ja tee ainakin nämä
Aikaa kysymyksille
Ajankohta: 14.3.2024 klo 10:00 – 11:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.
Webinaarikoulutuksen hinta: 247 euroa / hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 2 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.
Ryhmäetuhinta:
227 euroa / hlö + alv 24 % kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa, 197 euroa / hlö (+ alv 24%), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampi osallistujaa.
Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.