Luo isosta taulukosta raportteja nopeasti Pivotilla!

  • Osaatko yhdistää kahden taulukon tietoja Phaku (Vlookup)- tai 365-version uudella tehokkaalla Xhaku (Xlookup) -funktiolla?
  • Haluatko oppia luomaan yhteenvetoja Pivotin avulla helposti?
  • Osaatko muokata valmiita Pivot-raportteja nopeasti ja ymmärrätkö, mistä luvut ovat peräisin?

Tässä ratkaisukeskeisessä webinaarissa opit yhdistämään kahden taulukon sarakkeita hakufunktiolla ja opit luomaan yhteenvetoja datastasi Exceliin kuuluvalla Pivot-toiminnolla. Webinaarissa ei käsitellä erillistä PowerPivot-apuohjelmaa, sillä tavallinen Pivotointi on paljon helpompaa.

Pivotin ymmärtämisestä on hyötyä myös siirryttäessä Power BI:n.


Kenelle

Sinulle ns. tavallinen Excelin käyttäjä, joka haluat oppia luomaan yksinkertaisia ja selkeitä yhteenvetoraportteja käyttämättä itse laskukaavoja tai funktioita.


Hyöty osallistujalle 

Tässä webinaarissa opit luomaan ja muokkaamaan Pivot-raportteja nopeasti ilman aiempaa kokemusta. Sinun ei tarvitse edes osata tehdä laskukaavoja Excelissä.


Sisältö

  • Phaku (Vlookup) ja 365-version uuden Xhaku (Xlookup) -funktion käyttäminen kahden listan/taulukon yhdistämisessä
  • Pivotin lähdetaulukon rakenne
  • Pivotin peruskäsitteet
  • Pivot-taulukkoraportin luominen, muokkaaminen ja muotoilu
  • Pivot-taulukon päivittäminen
  • Erilaiset yhteenvetofunktiot ja prosenttiosuuksien laskeminen
  • Yhteenvetojen luominen päivistä, kuukausista, neljännesvuosista ja vuosista
  • Pivot-kaavion (graafit) luominen ja muokkaus
  • Hyödyllisimpiä pikanäppäimiä ja käyttövinkkejä

Yhteenvetojen luominen Pivotilla onnistuu, jos sinulla on taulukkosi sarakkeessa (column) samantyyppistä tieto. Esimerkiksi A-sarakkeessa päivämäärä, B-sarakkeessa paikkakunta, C-sarakkeessa myyjän nimi ja D-sarakkeessa myyntimäärä. Tyypillisesti esimerkiksi omista järjestelmistä ladattu tieto on tässä muodossa.


Ajankohta: 7.2.2022 klo 13:00 – 14:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Hinta: 197 euroa / hlö + alv 24 %
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Petri Manu

Kouluttaja Petri Manu on vuodesta 1997 lähtien auttanut ihmisiä käyttämään tietokoneohjelmia tehokkaammin. Muutaman tuhannen kurssin ja luennon lisäksi olen kirjoittanut viisi kirjaa Office-ohjelmien sujuvasta käytöstä.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

"Erinomainen kouluttaja, ei ole suotta kehuttu. Selkeäsanainen ja osaa asian." "Selkosanainen ja ääninen kouluttaja, helppo seurata koulutusta. Ei turhia jaaritteluja ja täytesanoja."

"Erittäin selkeä, hyvä tempo."

"Kouluttaja selkeä ja hyväksi todettu."

"Erinomainen kouluttaja, ei ole suotta kehuttu. Selkeäsanainen ja osaa asian."

(4.8)

Ilmoittautuminen

(Toimi heti - paikkoja rajoitetusti!)


Kyllä, ilmoittaudun Helppo Pivot-raportointi ja taulukoiden yhdistäminen -koulutukseen
07.02.2022, klo 13:00 - 14:30

 
Hlö(ä)

Suositun webinaarikoulutuksen uusinta!