Voiko kriiseihin ja yllätyksiin enää nykymaailmassa varautua? Mistä somekriisit saavat alkunsa? Voiko disinformaation leviämistä selättää? Entä miten toimia trollien kanssa?

Yhä enenevässä määrin olemme nähneet millaiseen pyöritykseen yritykset ja yksityiset henkilöt ovat joutuneet digitaalisessa maailmassa ja sen ulkopuolella. Herää helposti kysymys, että pitääkö siellä somessa olla ollenkaan, kun se tuntuu aiheuttavan enemmän harmia kuin iloa.

Viimeaikaisten yhteiskunnallisten kriisien myötä myös trollien ja informaatiovaikuttamisen määrä on kasvanut. Tämä heijastuu moniin aiheisiin ja yhä useampi ala on niiden vaikutuksen alainen.

Toivoa kuitenkin on ja somesta tai jostain kanavasta lähteminen ei ole ainoa ratkaisu. Vaihtoehtoja ja työkaluja löytyy. 

Kaikki lähtee omasta tekemisestä ja maineenhallinnasta. Etukäteen suunniteltuna ja toteutettuna se toimii kuin pelastussuunnitelma tulipalon varalle.


Kenelle

Viestintä-, markkinointi- ja HR-päättäjille, yrittäjille, liiketoimintaa tai julkisen puolen toimintaa johtaville; haluat vahvistaa jokapäiväisiä valmiuksia maineenhallinnassa myös digitaalisella puolella ja rakentaa pelastussuunnitelman mahdollisia kriisejä varten.


Hyödyt

Tässä webinaarissa opit, miten mainetta ja tietoa sosiaalisessa mediassa hallitaan ja miten rakennetaan pelastussuunnitelma mahdollisen kriisin varalle siitä huolimatta, mikä on sen alullepanija. Opit myös, miten toimitaan aikoina, kun kriisi velloo ympärillä ja ei oikein tiedä, mitä uskaltaa sanoa ja mitä ei.


Sisältö

Tietoa

  • Mitä pitää tietää jatkuvasti muuttuvasta toimintaympäristöstä?
  • Mistä somekriisit saavat alkunsa ja miten niitä voi hallita?
  • Mitä trolleista ja informaatiovaikuttamisesta tulee tietää?

Taitoa

  • Ennakointi älykkään kuuntelun avulla
  • Äänensävyn, keskustelukulttuurin ja oman narratiivin merkitys
  • Mitä pitää huomioida ohjeistuksissa sisäisesti ja sidosryhmien kohdalla?
  • Varautuminen maineenhallinnan ja pelastussuunnitelman avulla

Keinoja

  • Mitä tehdä, jos liekit lyövät jo etuovella?
  • Case-esimerkkejä ja työkaluja

Aikaa kysymyksille


Ajankohta: 19.4.2023 klo 10:00 – 11:30 
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Webinaarikoulutuksen hinta: 227 euroa / hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
197 euroa / hlö + alv 24 % kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa, 177 euroa / hlö (+ alv 24%), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampi osallistujaa


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Pinja Lehtman

Kriisiviestintä ja maineenhallinta somessa 2023 (90 min)

Pinja Lehtman on nähnyt digitaalisen median ja viestinnän kehityksen aitiopaikalta jo yli 20 vuoden ajalta. Hänen erikoisosaamistaan ovat strategia, tulevaisuusajattelu ja haastavat vuorovaikutustilanteet. Pinja on käytännön kokemuksen lisäksi jo vuosia konsultoinut ja kouluttanut lukuisia organisaatioita ja asiantuntijoita digitaalisen maailman saloihin.

Pinjalta ilmestyy helmikuussa kirja Tulevaisuus-Vuorovaikutus-Viestintä (Minea Kustannus, 2023). Hänellä on konsultointiin ja suunnitteluun keskittynyt yritys No Logo Design Oy.


(4.8)

Ilmoittautuminen

(Toimi heti - paikkoja rajoitetusti!)


Kyllä, ilmoittaudun Kriisiviestintä ja maineenhallinta somessa 2023 (90 min) -koulutukseen
19.04.2023, klo 10:00 - 11:30

 
Hlö(ä)

Suositun webinaarikoulutuksen uudistettu versio!

"*" näyttää pakolliset kentät