Etätyö on tätä päivää ja sen ennustetaan lisääntyvän poikkeusolojen jälkeen monessa organisaatiossa. Entistä enemmän toimitaan monipaikkaisissa, hajautetuissa tiimeissä. Poikkeusvuonna on opittu tekemään etätöitä ja monista tehtävistä suoriudutaan mallikkaasti, mutta yhdessä tehtävä kehittäminen, innovointi ja uuden suunnittelu koetaan haasteellisena. Kuulemme jopa sanottavan, että eihän näitä voi tehdä etänä!

Webinaarissa käsitellään etänä ja hajautetusti tehtävän yhteistyön ja osallistamisen merkitystä ja nostetaan esiin tapoja, joilla parannetaan ryhmätyötä etänä. Webinaarista saat mukaasi ideoita, eväitä ja työkaluja organisaation kehittämis- ja suunnitteluprosessien tehostamiseen.


Kenelle

Tiimin- ja projektinvetäjät, asiantuntijat, suunnittelijat, organisaation kehittämisestä vastaavat henkilöt.


Hyödyt

  • Tiedät, miksi osallistaminen on tärkeää tuloksellisuuden näkökulmasta
  • Tiedostat, miten ryhmätyö ja osallistaminen eroavat etä- ja lähityössä
  • Tiedät, miten suunnittelet yhteistyön tehokkaaksi, sujuvaksi ja mielekkääksi prosessiksi
  • Saat ideoita kokeiltavaksi omissa kehitys- ja suunnitteluprosesseissa

Ohjelma

Osallistaminen on tärkeää – miten se etänä onkin niin hankalaa?

  • Miksi kehittäminen, suunnittelu ja ideoiminen tuntuu vaikealta etänä?
  • Ryhmätyöskentelyn eroja etä- ja lähityössä – mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
  • Motivaation, sitoutumisen ja fokuksen tärkeys – etänä moni asia korostuu

Ryhmätyöskentelyn periaatteita, kun toimitaan etänä ja hajautetusti

  • Miten varmistat kaikkien osallistumisen myös etänä?
  • Yhteistyö on prosessi, jota pitää suunnitella – kysy itseltäsi 10 tärkeää kysymystä
  • Yhteistyöprosessin vaiheistus: miksi ja miten

Erilaiset yhteistyön vaiheet tarvitsevat erilaiset keinot

  • Katsaus muutamiin osallistaviin keinoihin ja perusmenetelmiin
  • Pohditaan, miten digitaalinen työympäristö tukee yhteistyön prosessia
  • Suunnittele ja luota prosessiin

Aikaa kysymyksille


Ajankohta: 17.6.2021 klo 9:00 – 10:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Hinta: 197 euroa / hlö + alv 24 %
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Kati Lanu

Kati on työyhteisövalmentaja, yrityskonsultti, työnohjaaja (STOry), fasilitoija ja KTM. Työssään hän ammentaa pitkästä ja monipuolisesta kokemuksestaan tiimi- ja asiantuntijaorganisaatioiden johdossa ja konsultoinnissa, mm. strategia- ja konseptikehityksessä sekä muutosten suunnittelussa ja läpiviennissä. Etätyö, hajautettujen tiimien johtaminen ja asiakastyö ovat tuttuja monien vuosien ajalta.

Kati on työskennellyt tiimivetäjänä, asiakkuus-, projekti- ja strategiajohtajana, toimitusjohtajana sekä yrittäjänä luovilla aloilla. Katin vahvuudet ovat valmentavan johtamisen, vuorovaikutuksen, tiimityön ja itseohjautuvuuden tukemisessa ja valmentamisessa.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

”Oli pitkästä aikaa kiva, hyödyllinen ja hyvin suunniteltu toteutus!”

”Todella hyviä ”työkaluja” jäi takataskuun – kiitos!”

”Antoisa ja silmiä avaava iltapäivä. Hyvä osallistaminen ja positiivinen ote.”

”Sain paljon uutta ajateltavaa.”

”Tervetullut ajatusten myllyttäjä!"

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.