Tule oppimaan, miten voit palvelumuotoilun avulla tarjota erinomaisen asiakaskokemuksen.

Palvelumuotoilun avulla suunnittelet palveluista entistä asiakaslähtöisempiä; turhan voi karsia pois ja keskittyä siihen, mikä asiakkaalle tuottaa lisäarvoa. Palvelumuotoilu on siis myös Leanin mukaista. 

Parasta markkinointia ovat tyytyväiset asiakkaat, jotka ovat valmiita suosittelemaan palveluitanne myös muille. Tässä webinaarissa tutustut palvelumuotoiluun ja sen tarjoamiin työkaluihin organisaationne palveluiden suunnittelemiseksi ja kehittämiseksi entistä asiakaslähtöisimmiksi. Palvelumuotoilu hyödyntää perinteisestä muotoilusta tuttuja menetelmiä palveluiden kehittämiseen. Käymme läpi mm. empatiakarttaa,
käyttäjäpersoonia ja palvelupolkua sekä muita visuaalisia menetelmiä palvelun kehittämiseksi.

Webinaarista saat käytännön opit ja vinkit palvelumuotoilun jatkamiseen omassa organisaatiossasi.


Kenelle
Palveluiden kehittäjille ja käytäntöön viejille, jotka haluavat oppia hyödyntämään palvelumuotoilua asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä. Sopii hyvin esim. markkinoinnin ammattilaisille, liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisen vastuuhenkilöille sekä yrittäjille, jotka eivät vielä ole tutustuneet palvelumuotoiluun.


Hyödyt

• Opit palvelumuotoilun perusteet, joiden avulla pääset hyödyntämään sitä käytännössä
• Saat tietoa ja esimerkkejä palvelumuotoilun menetelmistä ja työkaluista
• Saat eväät, joiden avulla voit jatkaa palvelumuotoilun hyödyntämistä omassa organisaatiossasi
• Saat käytännön ideoita palveluiden parantamiseksi


Ohjelma

Mitä palvelumuotoilu on ja miksi sitä kannattaa hyödyntää?

  • Palvelumuotoiluprosessi
  • Palvelumuotoilun menetelmiä ja työkaluja

Miten hankkia aitoa asiakasymmärrystä – älä oleta tietäväsi

  • Empatiakartta
  • Käyttäjäpersoonat – ymmärrä erilaisia tarpeita
  • Palvelupolku – ennen, aikana, jälkeen

Organisaation näkökulma

  • Service Blueprint
  • Business Model Canvas

Yhteiskehittäminen ja testaaminen

  • Co-creation workshop
  • Prototyypit

Palvelumuotoilu käytännössä

  • Prosessin suunnittelu ja toteuttaminen
  • Käytännön vinkit palvelumuotoilun hyödyntämiseen omassa organisaatiossa
  • Miten tästä eteenpäin?

Aikaa kysymyksille


Ajankohta: 11.6.2020 klo 10.00 – 11.30 (voit katsoa myös tallenteena, silloin kun haluat, ihan mistä vain haluat)

Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %) / hlö pitää sisällään live- ja webinaaritallenteen sekä koulutusmateriaalin.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta) kaksi henkilöä tai enemmän 177 euroa/hlö.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Mira Kivistö

Palvelumuotoilun perusteet

KTM, Pol.kand. Mira Kivistö ConTe Oy:stä on kokenut toiminnan kehittäjä, jonka missiona on auttaa organisaatioita hyödyntämään potentiaaliaan haluttujen tavoitteiden ja tulosten saavuttamiseksi. Palvelumuotoilua Mira on opiskellut mm. Italiassa ja Suomessa.

Mira on toiminut arvioijana sekä Suomen Laatupalkintokilpailussa että Suomen Innovaatiokilpailussa. Hänellä on kokemusta sekä ulkoisena (esim. Aalto yliopiston Nanofab) että sisäisenä (mm. Finnair) kehittäjänä toimimisesta. Kouluttajana Mira on saanut positiivista palautetta mm. innostavuudestaan ja käytännönläheisyydestään.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

”Miralla on innostava ja konkreettinen tapa asioiden läpikäyntiin sekä paljon osaamista.”

”Selkeä ja helposti ymmärrettävä.”

"Ihan huippu, nautin joka hetkestä."

”Kouluttajana Mira oli asiantunteva, mutkaton, ja tyyliltään pirteä.”

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.