Verkkopalvelujen datan keruu ja algoritmit pintaa syvemmältä

Verkko- ja somepalvelut keräävät laajasti tietoja käyttäjistään seuraamalla heidän toimintaansa. Dataa hyödynnetään mm. suosittelu- ja mainosalgoritmeissa, jotka pyrkivät maksimoimaan käyttäjien viipymisen palveluissa ja optimoimaan mainosten kohdentamisen.

Kyse on toisaalta digitaalisesta liiketoiminnasta ja toisaalta käyttäjien yksityisyydestä.


Kenelle
Webinaari on suunnattu organisaatioiden verkko- ja sosiaalisen median markkinointikäytöstä sekä viestinnästä päättäville sekä muille, jotka haluavat saada tuoreen katsauksen verkossa tapahtuvasta datan keruusta ja erilaisten algoritmien toiminnasta.


Hyödyt
Webinaarissa opit, miten eri tavoin käyttäjistä kerätään tietoa keskeisissä verkko- ja sosiaalisen median palveluissa, sekä miten ne hyödyntävät keräämäänsä dataa ja miten suosittelu- ja mainosalgoritmit toimivat. Ymmärrät myös, mitä digitaalisten mainosalustojen käyttö tarkoittaa asiakas- ja markkinointirekisterien tietosuojan kannalta.


Ohjelma

 Miten verkkopalvelut seuraavat käyttäjiä ja keräävät dataa?

Googlen datan keruu ja algoritmit

Sosiaalisen median palvelujen verkostot datana

Facebookin algoritmit ja niiden kehityksen vaiheet

Instagramin algoritmit

YouTuben algoritmit

Verkkosivujen seurantakoodit kävijäseurannassa ja mainosten kohdentamisessa

Organisaation rekisterit ja vastuu, kun algoritmeja hyödynnetään markkinoinnissa

Ihmisten somekäyttäytyminen: tunteet datana ja algoritmeissa

Addiktion algoritmi – kuka optimoi ketä?

Aikaa kysymyksille


Miten webinaariin osallistutaan?
Voit osallistua webinaarikoulutukseen internetyhteyden välityksellä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse.

Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin osallistumista koskeviin kysymyksiisi.


Ajankohta: 22.9.2020 klo 13:00 – 14:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Hinta: 197 euroa / hlö + alv 24 %
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Harto Pönkä

Harto Pönkä (KM) työskentelee yrittäjänä ja sosiaalisen median asiantuntijana Innowisessa. Sosiaalisen median koulutuksia, konsultointia ja analyysejä Pönkä tekee yrityksille ja yhdistyksille sekä julkishallinnon organisaatioille.

Pönkä on julkaissut useita sosiaaliseen mediaan liittyviä kirjoja (mm. Sosiaalisen median käsikirja) sekä artikkeleita ja analyysejä. Pönkä on aktiivinen verkkokeskustelija, bloggaaja ja kolumnisti. Hänet tunnetaan myös tekemistään sosiaalisen median tilastokatsauksista ja verkostoanalyyseistä.

Harto Pönkä on sosiaalisen median tunnettu asiantuntija, jonka näkemyksiä myös alan trendejä tutkivat korkeakoulut, yritykset sekä media arvostavat. Kouluttajana hän saa kiitosta selkeästä esitystavasta, osallistamisesta ja faktojen tuoreudesta.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

"Huippuasiantuntija, jolla on selkeä esitystapa - harvinainen yhdistelmä!"

"Asiantunteva, osallistava opetustyylisi hyvä!"

"Erityisesti Harto Pöngän esitys jäi mieleen. Selkeä ja visuaalinen!"

"Ihan tässä vanhakin innostui mahdollisuuksista mitä on ja kuinka niitä voisi hyödyntää järjestöjen käyttöön."

"Osallistuin koulutukseen ensimmäistä kertaa virtuaalisesti ja kokemus oli pelkästään positiivinen."

"Loppua kohti parani, kymppi plus!"

"Koulutus olisi saanut jatkua paljon pidempäänkin!"

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.