Ihanaa, kun digitaalinen markkinointi on niin mitattavaa! Mutta mitä kannattaisi mitata, miten usein ja ennen kaikkea – mitä sillä mitatulla tiedolla oikeastaan pitäisi tehdä?
Webinaari johdattaa digimarkkinoinnin tavoitteiden ja mittareiden maailmaan käytännönläheisin esimerkein. Osallistujat oppivat esimerkiksi, mitä tekemistä liiketoiminnan tavoitteilla ja somen tunnusluvuilla voi olla keskenään, mistä mitkäkin mittarit kertovat ja miten sitä paljon puhuttua markkinoinnin mittaamista markkinoijan arjessa voi esimerkiksi tehdä.
Kenelle
Webinaari sopii sekä digimarkkinointia vasta aloitteleville että niille markkinoinnin ammattilaisille, joilla on kokemusta digikanavista, mutta suunta tai tavoitteet vaativat vielä hiomista. Webinaari antaa eväitä myös markkinoinnin ammattilaisille, joiden rooliin kuuluu perustella tai raportoida digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä johdolle.
Hyödyt
Webinaarin aikana käydään läpi tosielämän esimerkkejä digitaalisen markkinoinnin mittaamisesta. Opit esimerkiksi…
- miten päästä alkuun digitaalisen markkinoinnin mittaamisessa
- mitkä ovat tärkeimmät digimarkkinoinnin mittarit ja missä tilanteissa niistä mitäkin pitää seurata
- miten liiketoiminnan tavoitteet ja somen tunnusluvut saadaan puhumaan samaa kieltä keskenään
- mitä yleisiä virheellisiä johtopäätöksiä mittareista toisinaan vedetään
- millaisia korjausliikkeitä kannattaa tehdä, jos mittarit ovat punaisella
- millainen mittaamisen ja jatkuvan kehityksen rutiini markkinoijan kannattaa arkeensa muodostaa
Sisältö
- Mitä yhteistä on tavoitteilla ja mittareilla?
- Miten tavoitteita ja mittareita muodostetaan?
- Digimarkkinoinnin mittarit ja niiden roolit
- Mitä juuri meidän kannattaisi mitata – ja miten?
- Mikä on hyvä mittaustulos?
- Analyysin ja dataohjautuvan kehittämisen ABC
- Aikaa kysymyksille
Miten webinaariin osallistutaan?
Voit osallistua webinaarikoulutukseen internetyhteyden välityksellä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse.
Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin osallistumista koskeviin kysymyksiisi.
Ajankohta: 17.9.2020 klo 9:00 – 10:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.
Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.
Ryhmäetuhinta: 177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.
Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.