Hankalat tilanteet esimiestyössä

147.00 +alv 24%

Kuvaus

Maksimoi työpanokset, minimoi konfliktit!

Esimies joutuu väistämättä tilanteeseen, jossa hankalalta tuntuvia asioita on otettava puheeksi. Webinaarin tarkoituksena on vahvistaa osallistujien osaamista käsitellä näitä tilanteita sekä harjoitella eri tilanteeseen sopivia keskustelutekniikoita.

Kyseessä voi olla esimerkiksi ristiriita- tai kiusaamistilanne, työntekijän toimintaan liittyvän korjaavan palautteen antaminen, tehtäväantojen ja ohjeistuksien noudattamiseen puuttuminen tai avoimemman keskustelukulttuurin rakentaminen.

Webinaarissa käsitellään yleisiä hankalien tilanteiden ilmenemismuotoja työelämässä sekä mahdollisuuksien mukaan voidaan tarkastella osallistujien toiveiden mukaisia tilanteita.


Kenelle:

Webinaari sopii erityisesti esimiehille ja tiimin vetäjille.


Kouluttaja

Ulla Vilkman on modernin työelämän kehittäjä, etäjohtamisen ja etätyön asiantuntija ja tietokirjailija. Hän auttaa organisaatioita kehittämään hajautetussa organisaatiossa, monipaikkaisessa työssä sekä etätyössä tarvittavaa osaamista sekä muokkaamaan toimintakulttuuria sopivammaksi aika- ja paikkariippumattomaan työhön. Vankka kokemus johtoryhmien, ja esimiesten valmentamisesta sekä erilaisten työpajojen ja kehittämisprojektien vetämisestä.

Julkaisut:
Etäjohtaminen – Tulosta joustavalla työllä (Talentum Pro 2016)
Hyvän johtamisen työkalupakki (Ideapakka 2017)
Etätyö ulkomailla (ilmestyy huhtikuussa 2020)


Ohjelma

Vuorovaikutus ja viestintä esimiestyössä

  • Toimivan vuorovaikutuksen periaatteet
  • Vuorovaikutustilanteen onnistuminen (viestintätilanteen anatomia, mitä kuulijat kuulevat)

Hankalien asioiden ottaminen puheeksi

  • Onnistuneen keskustelun perusedellytykset (tavoite, tunnelma ja tyyli >> mihin voit vaikuttaa)
  • Korjaavan palautteen ABC

Konfliktitilanteiden käsittely

  • Konfiktoivan keskustelun periaatteet
  • Ratkaisukeskeinen keskustelutekniikka

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.