Löydä kilpailuetu – luo voittava strategia!

147.00 +alv 25,5%

Kuvaus

Kilpailuetu ei löydy googlaamalla. Se pitää luoda.

Kilpailuetu on voittavan strategian ydin. Kuitenkin vain ani harvalla yrityksellä on selkeä kilpailuetu. 

Vain ani harvalla tuotteella, palvelulla, yrityksellä ja organisaatiolla on selkeä kilpailuetu: tutkimusten mukaan vain 1-3 % toimijoista on selväpiirteinen kilpailuetu. Kilpailuedun puute johtaa yrityksen luisumisen hintakilpailuun. Tai jämähtämisen harmaaseen massaan. Myös johtaminen on hapuilevaa.

Tiedämme tutkimusten perusteella, että yritysten strategiat ovat pääosin varsin kehnoja. Ilman selkeää kilpailuetua yritysten strategiat jäävät sisällyksettömiksi, tyhjiksi kuoriksi. Monessa yrityksessä haetaan radikaalia muutosta ja uutta suuntaa.

Tässä webinaarissa saat käyttöösi kontekstin ja työkalut, joilla luot kilpailuedun.


Kenelle

  • johdolle ja omistajille
  • liiketoiminnan kehittämisestä vastaaville
  • yritystoiminnan aloittamista pohtiville
  • startup-yrityksille
  • tuotteiden ja palveluiden kehittämisestä vastuussa oleville
  • julkisen hallinnon edustajille

Ammattilaisille, jotka haluavat ajatella liiketoimintaa tuoreesta näkökulmasta sekä luoda radikaalia uutta, innovaatioita, ja ottaa yrityksen menestyksen omiin käsiinsä. Näkökulmansa ansiosta webinaari on omiaan myös ammattilaisille, jotka haluavat syventää käsityksiään markkinalähtöisestä ajattelusta tai hakevat paradigman muutosta.


Hyödyt

  • oivallat ja sisäistät mitä on markkinalähtöinen ajattelu (tuotelähtöisen sijaan)
  • jo toimivan yrityksen edustaja näkee yrityksessä olevan osaamisen uudesta näkökulmasta ja sen suomat mahdollisuudet
  • saat filosofian ja välineet voittavan  strategian rakentamiseen
  • ymmärrät kilpailuedun roolin strategian perustana sekä sen roolin liikeidean kehittämisessä
  • saat käyttöösi maailmanluokkaa olevan työkalupakin, jonka avulla markkinalähtöistä ajattelua voi viedä selkokielisesti ja innostavasti edelleen omaan organisaatioon
  • saat konkreettiset työkalut kilpailuedun löytämiselle tai liikeidean kirkastamiselle
  • luot kilpailuetuun perustuvan strategian, joka on puhuttelevalla ja johdonmukaisella tavalla viestittävissä sisäisesti ja ulkoisesti
  • saat enemmän irti yrityksessä jo olevasta osaamisesta
  • ymmärrät kuinka kilpailuetu siirretään strategian ytimeen ja osaksi brändiä
  • kilpailuedun löytäminen mahdollistaa arvopohjaisen hinnoittelun (ja suoran hintakilpailun välttämisen)
  • saat inspiraatiota ja näkemyksellisyyttä nähdä liiketoiminta täysin uudesta näkökulmasta
  • kilpailuetu auttaa henkilöstöä toimimaan johdonmukaisesti ja samansuuntaisesti
  • kilpailuedun avulla yrityksesi markkinointi, myynti ja viestintä on selkeästi linjattu
  • luot brändin, hissipuheen, arvot ja mission kilpailuetuun perustuen
  • saat käyttöösi maailmanluokkaa olevan työkalupakin, jonka avulla markkinalähtöistä ajattelua voi viedä selkokielisesti ja innostavasti edelleen omaan organisaatioon

Kouluttaja

Kouluttajana toimii yrittäjä, konsultti, valmentaja, kirjailija, eMBA, MTi Markku Vierula. Hän on luonut Löydä kilpailuetu –työkalupakin. Työkalupakki on ainoa lajissaan myös kansainvälisesti. Kesällä -21 julkaistiin teos Löydä kilpailuetusi – käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen (ainoa lajissaan sekin koko maailmassa).
Teos työkaluineen on saanut ylistävän vastaanoton. Sitä on kutsuttu suurteokseksi ja maailman parhaaksi aiheesta kirjoitetuksi kirjaksi. Erityisesti sen markkinalähtöinen näkökulma ja selkeät yritysesimerkit ovat saaneet runsaasti kiitoksia.


Sisältö

Webinaari jakautuu kolmeen eri vaiheeseen: herättely, uuden näkökulman löytäminen ja inspiraatio.

  • miksi ajattelemme tuotelähtöisesti? – näin pääsemme siitä irti
  • tuotelähtöisyydestä markkinalähtöisyyteen
  • työkalupakin synty – ja työkalupakin käytäntöön siirtäminen
  • seitsemän strategista suuntaa kilpailuedun etsimisen perustana (auttavat näkemään myös niitä vaihtoehtoja, joita ei osaa edes ajatella)
  • kolme erilaista kilpailuetua: strateginen kilpailuetu, ratkaiseva kilpailuetu ja erotteleva kilpailuetu
  • kilpailuetuaihion viisi kriteeriä
  • luo kilpailuetu tavoitelähtöisesti, markkinalähtöisesti tai resurssilähtöisesti

Ajattelua ja työkalupakkia konkretisoidaan supisuomalaisten pk-yritysesimerkkien (btob ja btoc) avulla. Käymme läpi yrityksiä, joilla on kirkas, ylivertainen kilpailuetu.

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.