Kuvaus
Näin teet tuloksellista someviestintää ja markkinointia
Kiinnostava sisältö tavoittaa ja sitouttaa. Hyvä sosiaalisen median viestintä ja markkinointi on muutakin kuin satunnainen Facebook-päivitys. Tärkeintä on strategia ja sisältö, mutta väki on sitoutettava ja yleisöä on kasvatettava. Mitä sitouttaminen ja konversiot tarkoittavat käytännössä?
Kenelle
Webinaari on tarkoitettu kaikille somea työssään käyttäville, verkkokauppiaille, yrittäjille, asiantuntijoille, esimiehille ja päättäjille. Sisällöntuottajille ja bloggareille, markkinoinnille ja myynnille.
Hyödyt
Liiketoiminnassa ja sosiaalisen median hyödyntämisessä kaikki lähtee tavoitteista. Tavoitteisiin pitää saada mittarit, joilla arvioidaan onnistumista. Tässä koulutuksessa keskitymme sitouttamiseen ja konversioihin.
Oletko tarkastellut verkkokauppasi tai sivustosi somemittareita, esim. konversioita ja sitouttamista?
Miten mittaat, oletko onnistunut sosiaalisessa mediassa?
Bonus
Saat TOP työkalut sitouttamiseen ja konversioihin.
Kouluttaja
Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut yrityksiä ja organisaatioita yli 20 vuotta eri aiheista eri tulokulmilla. Tällä hetkellä fokus on tiedonhallinnassa, liiketoiminnan kehittämisessä ja teknologiassa.
Sisältö
Sitoutuminen (engagement)
– Yritystilit ja bio
– Tavoitteet, mitä mittareita kannattaa seurata?
– Näkyvyyttä uudelle tuotteelle
– Näyttökertoja ja kattavuutta
– Kommentit ja tykkäykset – mittarit?
Kattavuus
– Vuorovaikutus
– Mitä seuraajasi tekevät?
– Mittarit
Konversiot
– Mitä ovat konversiot?
– Konversiokampanjoiden käyttömahdollisuudet
– Mitä mittareita?
Videonäytöt
– Hyödynnä kaikilla sosiaalisen median alustoilla
– Liikkuva kuva
– Instagram, Facebook, YouTube, TikTok – huomioita
– Mitä mittareita?
Uudet seuraajat vs vanhat
Klikit
– Tavoitteet tietylle nettisivulle, miksi?
– Google Analytics
Maininnat ja taggaus
– Taggauksen perusteet
– Taggaus ja kampanjat
Esimerkkejä ja muita mittareita
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.