Tavoitteet ja mittarit digimarkkinoinnin kehityksen edellytyksenä

147.00 +alv 25,5%

Kuvaus

Ihanaa, kun digitaalinen markkinointi on niin mitattavaa! Mutta mitä kannattaisi mitata, miten usein ja ennen kaikkea – mitä sillä mitatulla tiedolla oikeastaan pitäisi tehdä?

Webinaari johdattaa digimarkkinoinnin tavoitteiden ja mittareiden maailmaan käytännönläheisin esimerkein. Osallistujat oppivat esimerkiksi, mitä tekemistä liiketoiminnan tavoitteilla ja somen tunnusluvuilla voi olla keskenään, mistä mitkäkin mittarit kertovat ja miten sitä paljon puhuttua markkinoinnin mittaamista markkinoijan arjessa voi esimerkiksi tehdä.


Kenelle

Webinaari sopii sekä digimarkkinointia vasta aloitteleville että niille markkinoinnin ammattilaisille, joilla on kokemusta digikanavista, mutta suunta tai tavoitteet vaativat vielä hiomista. Webinaari antaa eväitä myös markkinoinnin ammattilaisille, joiden rooliin kuuluu perustella tai raportoida digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä johdolle.


Hyödyt

Webinaarin aikana käydään läpi tosielämän esimerkkejä digitaalisen markkinoinnin mittaamisesta. Opit esimerkiksi…

  • miten päästä alkuun digitaalisen markkinoinnin mittaamisessa
  • mitkä ovat tärkeimmät digimarkkinoinnin mittarit ja missä tilanteissa niistä mitäkin pitää seurata
  • miten liiketoiminnan tavoitteet ja somen tunnusluvut saadaan puhumaan samaa kieltä keskenään
  • mitä yleisiä virheellisiä johtopäätöksiä mittareista toisinaan vedetään
  • millaisia korjausliikkeitä kannattaa tehdä, jos mittarit ovat punaisella
  • millainen mittaamisen ja jatkuvan kehityksen rutiini markkinoijan kannattaa arkeensa muodostaa

Kouluttaja

Kouluttajana toimii Grapevinen asiakkuuspäällikkö ja markkinointiviestinnän asiantuntija Anni Sarasti. Hän on menestykkäästi johtanut tiimiensä strategista ja dataohjautuvaa sisältömarkkinointityötä niin kuluttaja- kuin B2B-asiakkuuksissakin. Annin intohimoja ovat luova ongelmanratkaisu, dataohjautuva ja asiakaslähtöinen sisältö sekä strategioiden jalkauttaminen ruohonjuuritason markkinointiviestintätoimiksi.


Sisältö

  • Mitä yhteistä on tavoitteilla ja mittareilla?
  • Miten tavoitteita ja mittareita muodostetaan?
  • Digimarkkinoinnin mittarit ja niiden roolit
  • Mitä juuri meidän kannattaisi mitata – ja miten?
  • Mikä on hyvä mittaustulos?
  • Analyysin ja dataohjautuvan kehittämisen ABC

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.