Tietosuojavastaavan vuosikello

147.00 +alv 25,5%

Kuvaus

Tietosuoja on tuotava organisaatiossa säännöllisesti esille vuosittain. Esimerkiksi viranomaisten päivittyviä ohjeistuksia on seurattava ja sisäisiä käytäntöjä kehitettävä. Monilla organisaatioilla on käytössä tietosuojan vuosikello.

Vuosikello on prosessi, joka varmistaa, että oleelliset toimenpiteet tulevat tehtyä. Tietosuojasta vastaavilla henkilöillä ja tietosuojatyöhön osallistuvilla pitää olla mahdollisuus resursoida työaikaa tietosuoja-asioiden hoitoon joka vuosi ja säännöllisesti.

Tietosuojalainsäädäntö muuttui lailla ja asetuksella. Miten osoitusvelvollisuus jatkuu? Yksi erinomainen ratkaisu on tietosuojan vuosikello. Webinaarikoulutuksessa opimme minkälainen tietosuojan vuosikello voisi olla? Mitä pitää vielä huomioida? Mitä jatkuva parantaminen tarkoittaa tietosuojatyössä?


Kenelle

Tietosuojavastaavat, rekisterinpitäjät, tiedonhallinnan asiantuntijat, johto, esimiehet, asiantuntijat, tietosuojatyöhön osallistuvat.


Kouluttaja
Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut yrityksiä ja organisaatioita yli 20 vuotta eri aiheista eri tulokulmilla. Tällä hetkellä fokus on tiedonhallinnassa, liiketoiminnan kehittämisessä ja teknologiassa.


Sisältö

  • Tietoturva- ja tietosuojatyön hallintamalli
  • PDCA ja jatkuva parantaminen, poikkeamat
  • Raportointi, syklit eri toiminnoissa
  • Tietoturva- ja suojapolitiikka, perusohjeistukset
  • Selosteet tai informointi käsittelytoimista
  • Prosessien, järjestelmien ja tiedon arviointi sekä dokumentointi
  • Käsittelytoimien riskien hallinta
  • Tietoriskien hallinta ja vaikutustenarviointi
  • Sisäänrakennetun ja oletusarvoisen tietosuojan prosessit
  • Hankinnat, toimittajien arviointiprosessi, sopimukset
  • Tietoturvaloukkausten havainnointi ja raportointi, hallinta ja prosessit
  • Rekisteröityjen oikeuksien toteutuminen, elinkaaren kysymykset
  • Tietosuojakoulutukset ja yhteistyö
  • Ulkoinen auditointi, laatu
  • Tietosuojan raportointi
  • Vuosikellon asioita
    • Ohjeet ja määräykset, muuttunut lainsäädäntö
    • Tietotilinpäätös, tietohuolto, vaatimustenmäärittely
    • Yhteistyö (rekisterinpitäjät, pääkäyttäjät, tietohallinto)
    • Tiedottaminen
    • Muuttuneen lainsäädännön vaikutukset (tiedonhallinta, arkistointi)
  • Malli vuosikellosta
  • Aikaa kysymyksille

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.