Kuvaus
Twitterillä tavoitat kuulijat nopeasti
Organisaatioiden ja eri toimialojen viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä mm. pandemia-aikana. Viestinnän resurssit ovat rajallisia ja sosiaalisen media pitää saada haltuun esim. Twitterin osalta.
Kuinka valita sisältö, mitä sisältöjä ja julkaisemisen keinot? Webinaarissa opitaan sisältösuunnittelua ja Twitterin hallintaa. Miten tekemistä mitataan ja hyödynnetään? Miten sidosryhmät tavoitetaan? Tässä webinaarissa käydään läpi erilaisia esimerkkejä mm. monitorointia ja asiakaspalvelua Twitterillä.
Sosiaalinen media on alati muuttuva, miten toimintaympäristö muuttanut esim. pandemian aikana? Tässä webinaarissa opitaan uutta, analysoida tekemistä ja tuloksia. Johdon ja asiantuntijoiden on oivallettava, että sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.
Miten käyttää Twitteriä oikein ja kevyemmin kohti parempia tuloksia?
Kenelle
Webinaari on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville, esimiehille ja päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, it-hallinnolle ja -asiantuntijoille. Julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin parissa toimivat. Kaikille, jotka ylläpitävät tai haluavat viestiä Twitterissä.
Olet alussa tai ehkä twiitannutkin jo hetken. Saat vinkkejä Twitterin käyttöön asiantuntijan työssä ja organisaation viestinnässä. Webinaarissa käymme läpi someviestintää myös muutoksen aikoina.
Kouluttaja
Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut yrityksiä ja organisaatioita yli 20 vuotta eri aiheita eri tulokulmilla. Tällä hetkellä fokus on tiedonhallinnassa, liiketoiminnan kehittämisessä ja teknologiassa.
Sisältö
Asiantuntijoiden Twitterin käyttö
- oman viestinnän sävy ja kyvykkyys poikkeusaikoina
- monitorointi ja analytiikka, miksi, ja mitä hyötyä?
- Somen ja Twitter käyttö: uutisia, seurantaa vai keskustelua?
- ajankäyttö ja julkaisufrekvenssi
Asiantuntijan viestintävinkit Twitteriin ja yhteydet muihin kanaviin
Twitter osana organisaation viestintää
- Twitter-kanavan luominen ja bio, käyttöönotto ja tavoitteet
- seuraaminen ja seuraajat, näkyminen verkkopalveluissa
Millainen kanava ja mitä viestiä?
Muutos, riski- ja kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa
- esimerkkejä hyvästä ja huonosta
Oma ja organisaatioviestintä rinnakkain
- kokonaiskuva vs. yksilö
- viranomaisten materiaali ja hyödyntäminen sosiaalisessa mediassa
- monitorointi ja analytiikka
Huomioita hyvästä Twitter-viestijästä
Viestintätiimi ja kriisiviestintäsuunnitelma
Esimerkkejä: kriisiviestinnän todellisuus
Millainen twiitti toimii erilaisissa viestintätilanteissa?
Esimerkkejä
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.