Verkkopalvelujen datan keruu ja algoritmit pintaa syvemmältä

Verkko- ja somepalvelut keräävät laajasti tietoja käyttäjistään seuraamalla heidän toimintaansa. Dataa hyödynnetään mm. suosittelu- ja mainosalgoritmeissa, jotka pyrkivät maksimoimaan käyttäjien viipymisen palveluissa ja optimoimaan mainosten kohdentamisen.

Kyse on toisaalta digitaalisesta liiketoiminnasta ja toisaalta käyttäjien yksityisyydestä.


Kenelle

Webinaari on suunnattu organisaatioiden verkko- ja sosiaalisen median markkinointikäytöstä sekä viestinnästä päättäville sekä muille, jotka haluavat saada tuoreen katsauksen verkossa tapahtuvasta datan keruusta ja erilaisten algoritmien toiminnasta.


Hyödyt

Webinaarissa opit, miten eri tavoin käyttäjistä kerätään tietoa keskeisissä verkko- ja sosiaalisen median palveluissa, sekä miten ne hyödyntävät keräämäänsä dataa ja miten suosittelu- ja mainosalgoritmit toimivat. Ymmärrät myös, mitä digitaalisten mainosalustojen käyttö tarkoittaa asiakas- ja markkinointirekisterien tietosuojan kannalta.


Ohjelma

  • Miten verkkopalvelut seuraavat käyttäjiä ja keräävät dataa?
  • Googlen datan keruu ja algoritmit
  • Sosiaalisen median palvelujen verkostot datana
  • Facebookin algoritmit ja niiden kehityksen vaiheet
  • Instagramin algoritmit
  • YouTuben algoritmit
  • Verkkosivujen seurantakoodit kävijäseurannassa ja mainosten kohdentamisessa
  • Organisaation rekisterit ja vastuu, kun algoritmeja hyödynnetään markkinoinnissa
  • Ihmisten somekäyttäytyminen: tunteet datana ja algoritmeissa
  • Addiktion algoritmi – kuka optimoi ketä?

Aikaa kysymyksille.


Ajankohta: 11.3.2020 klo 13.00 – 14.30 (voit katsoa myös tallenteena, silloin kun haluat, ihan mistä vain haluat)

Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %) / hlö pitää sisällään live- ja webinaaritallenteen sekä koulutusmateriaalin.

Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta) kaksi henkilöä tai enemmän 177 euroa/hlö.


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Harto Pönkä

Somepalvelujen datan keruu ja algoritmien toiminta

Harto Pönkä (KM) työskentelee yrittäjänä ja sosiaalisen median asiantuntijana Innowisessa. Sosiaalisen median koulutuksia, konsultointia ja analyysejä Pönkä tekee yrityksille ja yhdistyksille sekä julkishallinnon organisaatioille.

Pönkä on julkaissut useita sosiaaliseen mediaan liittyviä kirjoja (mm. Sosiaalisen median käsikirja) sekä artikkeleita ja analyysejä. Pönkä on aktiivinen verkkokeskustelija, bloggaaja ja kolumnisti. Hänet tunnetaan myös tekemistään sosiaalisen median tilastokatsauksista ja verkostoanalyyseistä.

Harto Pönkä on sosiaalisen median tunnettu asiantuntija, jonka näkemyksiä myös alan trendejä tutkivat korkeakoulut, yritykset sekä media arvostavat. Kouluttajana hän saa kiitosta selkeästä esitystavasta, osallistamisesta ja faktojen tuoreudesta.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

"Huippuasiantuntija, jolla on selkeä esitystapa - harvinainen yhdistelmä!"

"Asiantunteva, osallistava opetustyylisi hyvä!"

"Mielipiteesi kouluttajan puheenvuorosta: 3,6/4 (27 vastaajaa)"

"Erityisesti Harto Pöngän esitys jäi mieleen. Selkeä ja visuaalinen!"

"Ihan tässä vanhakin innostui mahdollisuuksista mitä on ja kuinka niitä voisi hyödyntää järjestöjen käyttöön."

"Osallistuin koulutukseen ensimmäistä kertaa virtuaalisesti ja kokemus oli pelkästään positiivinen."

"Loppua kohti parani, kymppi plus!"

"Koulutus olisi saanut jatkua paljon pidempäänkin!"

(4.8)

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.