Verkkopalvelujen datan keruu ja algoritmit pintaa syvemmältä
Verkko- ja somepalvelut keräävät laajasti tietoja käyttäjistään seuraamalla heidän toimintaansa. Dataa hyödynnetään mm. suosittelu- ja mainosalgoritmeissa, jotka pyrkivät maksimoimaan käyttäjien viipymisen palveluissa ja optimoimaan mainosten kohdentamisen.
Kyse on toisaalta digitaalisesta liiketoiminnasta ja toisaalta käyttäjien yksityisyydestä.
Kenelle
Webinaari on suunnattu organisaatioiden verkko- ja sosiaalisen median markkinointikäytöstä sekä viestinnästä päättäville sekä muille, jotka haluavat saada tuoreen katsauksen verkossa tapahtuvasta datan keruusta ja erilaisten algoritmien toiminnasta.
Hyödyt
Webinaarissa opit, miten eri tavoin käyttäjistä kerätään tietoa keskeisissä verkko- ja sosiaalisen median palveluissa, sekä miten ne hyödyntävät keräämäänsä dataa ja miten suosittelu- ja mainosalgoritmit toimivat. Ymmärrät myös, mitä digitaalisten mainosalustojen käyttö tarkoittaa asiakas- ja markkinointirekisterien tietosuojan kannalta.
Ohjelma
- Miten verkkopalvelut seuraavat käyttäjiä ja keräävät dataa?
- Googlen datan keruu ja algoritmit
- Sosiaalisen median palvelujen verkostot datana
- Facebookin algoritmit ja niiden kehityksen vaiheet
- Instagramin algoritmit
- YouTuben algoritmit
- Verkkosivujen seurantakoodit kävijäseurannassa ja mainosten kohdentamisessa
- Organisaation rekisterit ja vastuu, kun algoritmeja hyödynnetään markkinoinnissa
- Ihmisten somekäyttäytyminen: tunteet datana ja algoritmeissa
- Addiktion algoritmi – kuka optimoi ketä?
Aikaa kysymyksille.
Ajankohta: 11.3.2020 klo 13.00 – 14.30 (voit katsoa myös tallenteena, silloin kun haluat, ihan mistä vain haluat)
Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %) / hlö pitää sisällään live- ja webinaaritallenteen sekä koulutusmateriaalin.
Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta) kaksi henkilöä tai enemmän 177 euroa/hlö.
Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.