Paranna tiedonkulkua ja toimitusketjun johtamista.
Sales & Operations Planning (S&OP) eli kysynnän- ja tarjonnansuunnittelu on viime vuosina muodostunut yhdeksi toimitusketjun tärkeimmistä prosesseista.
S&OP-prosessi mahdollistaa reaaliaikaisen tiedon liikkumisen eri funktioiden välillä sekä ennen kaikkea päätösten tekemisen faktapohjaisen tiedon perusteella. S&OP:n pohjalta yritykset suunnittelevat sekä materiaali- että kapasiteettitarpeitaan.
Miten yritykset pystyvät nykyisessä epävarmassa ja jatkuvasti muuttuvassa maailmassa reagoimaan paremmin ja nopeammin liiketoiminnan muutoksiin?
Miten toimiva S&OP-prosessi ja funktio kannattaa rakentaa?
Koulutuksessa opit:
– suunnittelutoiminnan roolin S&OP:n ja toimitusketjun pääprosessien kautta
– miten S&OP kannattaa integroida osaksi toimitusketjun johtamista ja suunnittelua
– toimitusketjun joustavuuden edellytykset (resilienssi)
– kestävän kehityksen (sustainability) mahdollistajat toimitusketjun suunnittelussa
Kenelle
Sales & Operations Planning ja toimitusketjun avainprosessit -koulutus sopii yrityksen erilaisten suunnittelutoimintojen ja toimitusketjun vetäjille, työntekijöille sekä asiantuntija- ja kehityshenkilöille.
Hyödyt
– Tutustut Sales & Operations Planning (S&OP) perusteisiin ja konseptiin.
– Kuulet käytännön esimerkkejä Sales & Operations Planning -prosessin käyttöönottamisesta, toimitusketjun poikkeustilanteista sekä joustavuuden rakentamisesta.
– Opit keinoja, joilla hallitset eri prosessin tilanteita.
– Perehdyt kestävän kehityksen mukanaan tuomaan uudenlaiseen ajatteluun ja liiketoimintamalliin.
– Saat ideoita siitä, mitkä asiat tulisi ottaa huomioon matkalla kohti ekologisempaa tulevaisuutta.
Ohjelma
1. S&OP
– Toimiva Sales and Operations Planning (S&OP) on päätöksentekoprosessina elintärkeä kaikille yrityksille.
– Miten tasapainotat asiakaskysyntää tuotannon ja toimitusketjun kyvykkyyksien kanssa?
– S&OP muodostaa toimiessaan selkärangan yrityksen toiminnalle. Mikäli ennusteet ja tuotanto eivät kohtaa, on yrityksellä lähtökohtaisesti haasteita päästä kustannustehokkaaseen toimintaan.
– S&OP on myös työkalu hallita toimitusketjun poikkeustilanteita, joita esimerkiksi Covid tai geopoliittiset myllerrykset aiheuttavat.
– Miten S&OP tukee toimitusketjun poikkeustilanteissa ja kestävän kehityksen (sustainability) tehostamisessa?
2. Toimitusketjun joustavuus sekä kestävä kehitys
– Viime vuosien poikkeustilanteita globaalissa mittakaavassa ovat olleet mm. pandemia, koronaviruksen aiheuttamat sulkutilat sekä vaikkapa Suezin kanavaan juuttunut rahtilaiva.
– Poikkeustilanteita tulee jatkossakin olemaan ja kysymys kuuluukin, miten yritysten tulisi näihin varautua?
– Tehokkaampi suunnitteluprosessi (S&OP) yhdistettynä erilaisiin skenaarioihin auttaisi yrityksiä ottamaan huomioon erilaiset poikkeustilanteet.
– Kestävä kehitys (sustainability) on viime aikoina myös tullut osaksi yritysten strategiaa. Miten suunnitteluprosessi (S&OP) tukee kestävää kehitystä yrityksissä?
Aikaa kysymyksille
Ajankohta:
05.11.2024 klo 13:00 – 14:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.
Hinta:
257 euroa / hlö (+ alv 25,5 % )
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Tallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 2 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.
Ryhmäetuhinnat:
237 euroa / hlö (+ alv 25,5 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
217 euroa / hlö (+ alv 25,5 %), kun samasta organisaatiosta osallistujia on kolme tai useampia.
Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutuksen alkua, veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Mikäli poisjäännistä ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.