Paranna tiedonkulkua ja toimitusketjun johtamista.

Sales & Operations Planning (S&OP) eli kysynnän- ja tarjonnansuunnittelu on viime vuosina muodostunut yhdeksi toimitusketjun tärkeimmistä prosesseista.

S&OP-prosessi mahdollistaa reaaliaikaisen tiedon liikkumisen eri funktioiden välillä sekä ennen kaikkea päätösten tekemisen faktapohjaisen tiedon perusteella. S&OP:n pohjalta yritykset suunnittelevat sekä materiaali- että kapasiteettitarpeitaan.

Miten yritykset pystyvät nykyisessä epävarmassa ja jatkuvasti muuttuvassa maailmassa reagoimaan paremmin ja nopeammin liiketoiminnan muutoksiin?
Miten toimiva S&OP-prosessi ja funktio kannattaa rakentaa?

Koulutuksessa opit:
– suunnittelutoiminnan roolin S&OP:n ja toimitusketjun pääprosessien kautta
– miten S&OP kannattaa integroida osaksi toimitusketjun johtamista ja suunnittelua
– toimitusketjun joustavuuden edellytykset (resilienssi)
– kestävän kehityksen (sustainability) mahdollistajat toimitusketjun suunnittelussa


Kenelle
Sales & Operations Planning ja toimitusketjun avainprosessit -koulutus sopii yrityksen erilaisten suunnittelutoimintojen ja toimitusketjun vetäjille, työntekijöille sekä asiantuntija- ja kehityshenkilöille.


Hyödyt
– Tutustut Sales & Operations Planning (S&OP) perusteisiin ja konseptiin.
– Kuulet käytännön esimerkkejä Sales & Operations Planning -prosessin käyttöönottamisesta, toimitusketjun poikkeustilanteista sekä joustavuuden rakentamisesta.
– Opit keinoja, joilla hallitset eri prosessin tilanteita.
– Perehdyt kestävän kehityksen mukanaan tuomaan uudenlaiseen ajatteluun ja liiketoimintamalliin.
– Saat ideoita siitä, mitkä asiat tulisi ottaa huomioon matkalla kohti ekologisempaa tulevaisuutta.


Ohjelma

1. S&OP
– Toimiva Sales and Operations Planning (S&OP) on päätöksentekoprosessina elintärkeä kaikille yrityksille.
– Miten tasapainotat asiakaskysyntää tuotannon ja toimitusketjun kyvykkyyksien kanssa?
– S&OP muodostaa toimiessaan selkärangan yrityksen toiminnalle. Mikäli ennusteet ja tuotanto eivät kohtaa, on yrityksellä lähtökohtaisesti haasteita päästä kustannustehokkaaseen toimintaan.
– S&OP on myös työkalu hallita toimitusketjun poikkeustilanteita, joita esimerkiksi Covid tai geopoliittiset myllerrykset aiheuttavat.
– Miten S&OP tukee toimitusketjun poikkeustilanteissa ja kestävän kehityksen (sustainability) tehostamisessa?

2. Toimitusketjun joustavuus sekä kestävä kehitys
– Viime vuosien poikkeustilanteita globaalissa mittakaavassa ovat olleet mm. pandemia, koronaviruksen aiheuttamat sulkutilat sekä vaikkapa Suezin kanavaan juuttunut rahtilaiva.
– Poikkeustilanteita tulee jatkossakin olemaan ja kysymys kuuluukin, miten yritysten tulisi näihin varautua?
– Tehokkaampi suunnitteluprosessi (S&OP) yhdistettynä erilaisiin skenaarioihin auttaisi yrityksiä ottamaan huomioon erilaiset poikkeustilanteet.
– Kestävä kehitys (sustainability) on viime aikoina myös tullut osaksi yritysten strategiaa. Miten suunnitteluprosessi (S&OP) tukee kestävää kehitystä yrityksissä?

Aikaa kysymyksille


Ajankohta:
05.11.2024 klo 13:00 – 14:30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Hinta:
257 euroa / hlö (+ alv 25,5 % )
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Tallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 2 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinnat:
237 euroa / hlö (+ alv 25,5 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
217 euroa / hlö (+ alv 25,5 %), kun samasta organisaatiosta osallistujia on kolme tai useampia.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.


Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 8 vuorokautta ennen koulutuksen alkua, veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Mikäli poisjäännistä ei etukäteen ilmoiteta, veloitamme koko maksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.

Toni Sirviö

Sales & Operations Planning ja toimitusketjun avainprosessit (90 min)

Toni Sirviö, Director, Head of Planning, Konecranes
Hallituksen puheenjohtaja, Suomen Tuotannonohjausyhdistys, STO ry

Toni Sirviö on toiminut Konecranesilla useissa eri tehtävissä vuodesta 2005 lähtien. Tonin vastuualueisiin toimitusketjun hallinnan eri tehtävissä on kuulunut mm. projektinhallinta, globaali tilauksenkäsittely, hinnoittelu sekä erilaiset IT/ERP -projektit ja kehitystehtävät.

Vuodesta 2010 lähtien on hänen vastuullaan ollut suunnittelutoimintojen kehittäminen sekä operatiivinen Sales & Operations Planning. Tällä hetkellä Toni vastaa suunnittelutoimintojen vetäjänä siitä, että kysyntä ja tarjonta ovat tasapainossa ja että toimintoja kehitetään jatkuvasti yrityksen strategian mukaisesti. Lisäksi Toni vetää Commercial Excellence projektia, jossa kehitetään ja implementoidaan yrityksen tarjous-/myyntiprosesseja ja toimintamalleja.

Ennen Konecranesia Toni työskenteli telekommunikaatiolaitteita valmistavassa Tellabs Inc.:ssä, jossa hänen vastuullaan Asiakaslogistiikkaorganisaatiossa olivat sekä taktinen että operatiivinen kysynnän- ja tuotannonsuunnittelu.


Palaute aikaisemmista koulutuksista:

- "Kouluttaja erittäin selkeä ja ymmärrettävä, vakuuttava ja osaa asian."

- "Vaikkakin aihe oli itselleni hyvinkin kiinnostava, oli myös kouluttaja todella hyvä ja onnistui pitämään paketin mielenkiintoisena koko koulutuksen ajan."

- "Koulutus oli itselleni ensimmäinen laatuaan ja ylitti odotukset. Odotin puuduttavaa luentoa ja sain paljon, paljon enemmän. Kouluttajan esimerkit pohjautuen omaan kokemukseen lienee se rikastuttavin osa koulutusta."

(4.7)

Ilmoittautuminen

(Toimi heti - paikkoja rajoitetusti!)


Kyllä, ilmoittaudun Sales & Operations Planning ja toimitusketjun avainprosessit (90 min) -koulutukseen
05.11.2024, klo 13:00 - 14:30

 
Valitse ilmoittautujien lukumäärä

Kysynnän- ja tarjonnansuunnittelun prosessi käytännössä

"*" näyttää pakolliset kentät