Mistä sisältöä someen, milloin ja minkälaista? Vuosikello on myös loistava markkinointisuunnittelun työkalu.
Some-viestinnässä on harva se päivä mietittävä, mitä sisältöä someen. Monilla organisaatioilla on käytössä sosiaalisen median vuosikello.
Vuosikello on prosessi, joka varmistaa, että viestintä on myös säännöllistä ja tuo ajankohtaisia vinkkejä sisältömarkkinointiin.
Vuosikello on vuosisuunnitelma, jonka avulla organisaatio tai tiimi voi suunnitella ja aikatauluttaa vuoden tekemiset ja sisällön.
Vuosikello on tapahtuvien toimintojen aikataulu, joka voidaan esittää sanallisesti ja/tai graafisena kuvauksena.
Kenelle
Sisällöntuottajat, markkinoijat, viestinnän asiantuntijat, johto, esimiehet, asiantuntijat, omassa työssään somessa viestijät, kaikki sosiaalisessa mediassa viestivät.
Hyödyt
- Webinaarikoulutuksessa opimme, minkälainen vuosikello voisi olla sosiaalisessa mediassa?
- Sosiaalisen median vuosikello on myös markkinoinnin suunnittelun työkalu.
- Tule koulutukseen ja saat myös vuosikello-mallin mukaasi.
Suunnittele, toteuta ja seuraa onnistumista!
Sisältö
Vuosikello, miksi ja mitä?
- Suunnittelu
- Mistä kyse ja mihin käytetään?
- Näkökulmia: markkinointi, suunnittelu ja aikatauluttaminen, strategia, markkinointiaktiviteetit, aktiviteetit
- Somekanavat vs. some management
- Millaista asiaa eri kanavissa? Miten sitouttaa?
- Mistä keskustella tai herätellä?
Mitä ennen vuosikelloa?
- Kanavat kuntoon ja sisältökalenteri
Someaktiviteetit vuosikelloon
- Kilpailutukset, messut / tapahtumat, markkinointikampanjat/aktiviteetit
- Tapahtumat, koulutukset ja yhteistyö
- Toisto ja sen merkitys?
Vuosittaiset syklit eri toiminnoissa
- Vuosikello on myös kätevä markkinoinnin suunnittelun työkalu
Vuosikellon asioita
- Bulk-viestintä kanaviin vuosikellon muodossa
- Tsekkilista sisältökalenteriin
- Yhteistyö (toimialat, substanssi, johto, asiantuntijat)
Some management ja vuosikello
- Löytyykö palvelut ja tuotteet? Konversiot? Vuosikellosta apua?
- Onko dataa analysoitu? Viestintäsykli ja frekvenssi?
- Onko viestitty ja miten, uusi toimipaikka tai tuotteet?
- Mistä sisältöä?
Esimerkkejä ja vinkkejä, malli vuosikellosta
Aikaa kysymyksille
Ajankohta: 22.8.2023 klo 10.00 – 11.30
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.
Webinaarikoulutuksen hinta: 227 euroa / hlö (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.
Ryhmäetuhinta: 197 euroa / hlö + alv 24 % kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa, 177 euroa / hlö (+ alv 24%), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampi osallistujaa.
Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.