Palvelumuotoilun perusteet

147.00 +alv 24%

Kuvaus

Tule oppimaan, miten voit palvelumuotoilun avulla tarjota erinomaisen asiakaskokemuksen.

Palvelumuotoilun avulla suunnittelet palveluista entistä asiakaslähtöisempiä; turhan voi karsia pois ja keskittyä siihen, mikä asiakkaalle tuottaa lisäarvoa. Palvelumuotoilu on siis myös Leanin mukaista. 

Parasta markkinointia ovat tyytyväiset asiakkaat, jotka ovat valmiita suosittelemaan palveluitanne myös muille. Tässä webinaarissa tutustut palvelumuotoiluun ja sen tarjoamiin työkaluihin organisaationne palveluiden suunnittelemiseksi ja kehittämiseksi entistä asiakaslähtöisimmiksi. Palvelumuotoilu hyödyntää perinteisestä muotoilusta tuttuja menetelmiä palveluiden kehittämiseen. Käymme läpi mm. empatiakarttaa,
käyttäjäpersoonia ja palvelupolkua sekä muita visuaalisia menetelmiä palvelun kehittämiseksi.

Webinaarista saat käytännön opit ja vinkit palvelumuotoilun jatkamiseen omassa organisaatiossasi.


Kenelle
Palveluiden kehittäjille ja käytäntöön viejille, jotka haluavat oppia hyödyntämään palvelumuotoilua asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä. Sopii hyvin esim. markkinoinnin ammattilaisille, liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisen vastuuhenkilöille sekä yrittäjille, jotka eivät vielä ole tutustuneet palvelumuotoiluun.


Hyödyt

• Opit palvelumuotoilun perusteet, joiden avulla pääset hyödyntämään sitä käytännössä
• Saat tietoa ja esimerkkejä palvelumuotoilun menetelmistä ja työkaluista
• Saat eväät, joiden avulla voit jatkaa palvelumuotoilun hyödyntämistä omassa organisaatiossasi
• Saat käytännön ideoita palveluiden parantamiseksi


Kouluttaja

KTM, Pol.kand. Mira Kivistö ConTe Oy:stä on kokenut toiminnan kehittäjä, jonka missiona on auttaa organisaatioita hyödyntämään potentiaaliaan haluttujen tavoitteiden ja tulosten saavuttamiseksi. Palvelumuotoilua Mira on opiskellut mm. Italiassa ja Suomessa.

Mira on toiminut arvioijana sekä Suomen Laatupalkintokilpailussa että Suomen Innovaatiokilpailussa. Hänellä on kokemusta sekä ulkoisena (esim. Aalto yliopiston Nanofab) että sisäisenä (mm. Finnair) kehittäjänä toimimisesta. Kouluttajana Mira on saanut positiivista palautetta mm. innostavuudestaan ja käytännönläheisyydestään.


Ohjelma

Mitä palvelumuotoilu on ja miksi sitä kannattaa hyödyntää?

  • Palvelumuotoiluprosessi
  • Palvelumuotoilun menetelmiä ja työkaluja

Miten hankkia aitoa asiakasymmärrystä – älä oleta tietäväsi

  • Empatiakartta
  • Käyttäjäpersoonat – ymmärrä erilaisia tarpeita
  • Palvelupolku – ennen, aikana, jälkeen

Organisaation näkökulma

  • Service Blueprint
  • Business Model Canvas

Yhteiskehittäminen ja testaaminen

  • Co-creation workshop
  • Prototyypit

Palvelumuotoilu käytännössä

  • Prosessin suunnittelu ja toteuttaminen
  • Käytännön vinkit palvelumuotoilun hyödyntämiseen omassa organisaatiossa
  • Miten tästä eteenpäin?

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.