Prosessit kuntoon

197.00 +alv 25,5%

Kuvaus

Prosessien kehittäminen ei ole rakettitiedettä!

Heikosti toimivat prosessit ja huonosti suunnitellut työtehtävät haittaavat merkittävästi monien organisaatioiden toimintaa. Heikko tuottavuus, viivästykset ja laatuongelmat johtuvat useimmiten toimimattomista prosesseista.

Tämän webinaarikoulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille valmiudet
– tunnistaa prosessien kehittämisen mahdollisuudet,
– ymmärtää prosessien kehittämisen perusideat sekä
– ymmärtää erilaisten työkalujen käyttömahdollisuudet.

Käytännönläheisen koulutuksen tarkoituksena on alentaa kynnystä prosessien kehittämiseen – prosessien kehittäminen ei ole rakettitiedettä, vaan käytännön kehitystyötä oman organisaation kanssa.

Koulutus on toteutettu aikaisemmin lähiopetuksena ja se on saanut poikkeuksetta hyvän arvioinnin osallistujilta. Sisältö ja esitys on saanut vähintään arvosanan 4 asteikolla 1-5.


Kenelle
Kaikki prosessien kehittämisestä kiinnostuneet henkilöt ja organisaatiot, esimiehet ja tiiminvetäjät. Koulutus soveltuu muunmuassa palvelu-, tietojenkäsittely- ja hallintoprosessien kehittämiseen toimialasta tai organisaatiosta riippumatta.


Hyödyt
– saat monipuolista käytännön tietoa prosessien kehittämisen mahdollisuuksista sekä käytettävistä työkaluista
– opit selkeitä menetelmiä prosessien johtamiseen, analysointiin ja jatkuvaan parantamiseen


Kouluttaja

Kouluttajana toimii Ilkka Kouri, joka on toimintaprosessien kehittämisen pitkän linjan ammattilainen. Hänellä on usean vuosikymmenen kokemus eri tyyppisten prosessien kehittämisestä sekä valmistavasssa teollisuudessa että palvelutoimialoilla.
Ilkka on arvostettu kehitystyön asiantuntija, jonka asiantuntemus pohjautuu yliopistouralla hankittuihin teoreettisiin valmiuksiin sekä runsaaseen käytännön kokemukseen eri organisaatioiden prosessien kehittämisessä. Ilkka on Suomen tuotannonohjausyhdistyksen sekä Suomen Lean-yhdistyksen kunniajäsen.


Ohjelma

1. Prosessien merkitys organisaation toiminnalle ja kilpailukyvylle

2. Prosessiajattelun perusteet

3. Prosessien analysointi
• Asiakasarvo
• Tavoitteet
• Syötteet ja tulokset
• Prosessin kuvaustekniikat

—-

1. Prosessien analysoinnista kehittämiseen

2. Kehittämisperiaatteet ja ideat

3. Tietotekniikan rooli prosessien kehittämisessä

4. Prosessien vakiointi ja kuvaus

5. Prosessien johtaminen ja jatkuva kehittäminen

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.