Kuvaus
Verkkopalvelujen datan keruu ja algoritmit pintaa syvemmältä
Verkko- ja somepalvelut keräävät laajasti tietoja käyttäjistään seuraamalla heidän toimintaansa. Dataa hyödynnetään mm. suosittelu- ja mainosalgoritmeissa, jotka pyrkivät maksimoimaan käyttäjien viipymisen palveluissa ja optimoimaan mainosten kohdentamisen.
Kyse on toisaalta digitaalisesta liiketoiminnasta ja toisaalta käyttäjien yksityisyydestä.
Kenelle
Webinaari on suunnattu organisaatioiden verkko- ja sosiaalisen median markkinointikäytöstä sekä viestinnästä päättäville sekä muille, jotka haluavat saada tuoreen katsauksen verkossa tapahtuvasta datan keruusta ja erilaisten algoritmien toiminnasta.
Hyödyt
Webinaarissa opit, miten eri tavoin käyttäjistä kerätään tietoa keskeisissä verkko- ja sosiaalisen median palveluissa, sekä miten ne hyödyntävät keräämäänsä dataa ja miten suosittelu- ja mainosalgoritmit toimivat. Ymmärrät myös, mitä digitaalisten mainosalustojen käyttö tarkoittaa asiakas- ja markkinointirekisterien tietosuojan kannalta.
Kouluttaja
Harto Pönkä (KM) työskentelee yrittäjänä ja sosiaalisen median asiantuntijana Innowisessa. Sosiaalisen median koulutuksia, konsultointia ja analyysejä Pönkä tekee yrityksille ja yhdistyksille sekä julkishallinnon organisaatioille.
Pönkä on julkaissut useita sosiaaliseen mediaan liittyviä kirjoja (mm. Sosiaalisen median käsikirja) sekä artikkeleita ja analyysejä. Pönkä on aktiivinen verkkokeskustelija, bloggaaja ja kolumnisti. Hänet tunnetaan myös tekemistään sosiaalisen median tilastokatsauksista ja verkostoanalyyseistä.
Harto Pönkä on sosiaalisen median tunnettu asiantuntija, jonka näkemyksiä myös alan trendejä tutkivat korkeakoulut, yritykset sekä media arvostavat. Kouluttajana hän saa kiitosta selkeästä esitystavasta, osallistamisesta ja faktojen tuoreudesta.
Ohjelma
Miten verkkopalvelut seuraavat käyttäjiä ja keräävät dataa?
Googlen datan keruu ja algoritmit
Sosiaalisen median palvelujen verkostot datana
Facebookin algoritmit ja niiden kehityksen vaiheet
Instagramin algoritmit
YouTuben algoritmit
Verkkosivujen seurantakoodit kävijäseurannassa ja mainosten kohdentamisessa
Organisaation rekisterit ja vastuu, kun algoritmeja hyödynnetään markkinoinnissa
Ihmisten somekäyttäytyminen: tunteet datana ja algoritmeissa
Addiktion algoritmi – kuka optimoi ketä?
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.