Somepalvelujen datan keruu ja algoritmien toiminta

147.00 +alv 25,5%

Kuvaus

Verkkopalvelujen datan keruu ja algoritmit pintaa syvemmältä

Verkko- ja somepalvelut keräävät laajasti tietoja käyttäjistään seuraamalla heidän toimintaansa. Dataa hyödynnetään mm. suosittelu- ja mainosalgoritmeissa, jotka pyrkivät maksimoimaan käyttäjien viipymisen palveluissa ja optimoimaan mainosten kohdentamisen.

Kyse on toisaalta digitaalisesta liiketoiminnasta ja toisaalta käyttäjien yksityisyydestä.


Kenelle
Webinaari on suunnattu organisaatioiden verkko- ja sosiaalisen median markkinointikäytöstä sekä viestinnästä päättäville sekä muille, jotka haluavat saada tuoreen katsauksen verkossa tapahtuvasta datan keruusta ja erilaisten algoritmien toiminnasta.


Hyödyt
Webinaarissa opit, miten eri tavoin käyttäjistä kerätään tietoa keskeisissä verkko- ja sosiaalisen median palveluissa, sekä miten ne hyödyntävät keräämäänsä dataa ja miten suosittelu- ja mainosalgoritmit toimivat. Ymmärrät myös, mitä digitaalisten mainosalustojen käyttö tarkoittaa asiakas- ja markkinointirekisterien tietosuojan kannalta.


Kouluttaja

Harto Pönkä (KM) työskentelee yrittäjänä ja sosiaalisen median asiantuntijana Innowisessa. Sosiaalisen median koulutuksia, konsultointia ja analyysejä Pönkä tekee yrityksille ja yhdistyksille sekä julkishallinnon organisaatioille.

Pönkä on julkaissut useita sosiaaliseen mediaan liittyviä kirjoja (mm. Sosiaalisen median käsikirja) sekä artikkeleita ja analyysejä. Pönkä on aktiivinen verkkokeskustelija, bloggaaja ja kolumnisti. Hänet tunnetaan myös tekemistään sosiaalisen median tilastokatsauksista ja verkostoanalyyseistä.

Harto Pönkä on sosiaalisen median tunnettu asiantuntija, jonka näkemyksiä myös alan trendejä tutkivat korkeakoulut, yritykset sekä media arvostavat. Kouluttajana hän saa kiitosta selkeästä esitystavasta, osallistamisesta ja faktojen tuoreudesta.


Ohjelma

 Miten verkkopalvelut seuraavat käyttäjiä ja keräävät dataa?

Googlen datan keruu ja algoritmit

Sosiaalisen median palvelujen verkostot datana

Facebookin algoritmit ja niiden kehityksen vaiheet

Instagramin algoritmit

YouTuben algoritmit

Verkkosivujen seurantakoodit kävijäseurannassa ja mainosten kohdentamisessa

Organisaation rekisterit ja vastuu, kun algoritmeja hyödynnetään markkinoinnissa

Ihmisten somekäyttäytyminen: tunteet datana ja algoritmeissa

Addiktion algoritmi – kuka optimoi ketä?

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.