Kriisiviestintä ja maineenhallinta somessa 2020

147.00 +alv 24%

Kuvaus

Somekriisi sanana aiheuttaa monelle kylmät väreet. Olemme nähneet millaiseen pyöritykseen yritykset ja yksittäisetkin henkilöt ovat joutuneet. Herää helposti kysymys, että pitääkö siellä somessa olla ollenkaan, kun se tuntuu aiheuttavan enemmän harmia kuin iloa.

Ikävä tosiasia on se, että vaikkei sosiaalisessa mediassa olisikaan, voi joutua somekriisin keskelle ja jopa tietämättään. Positiivinen tosiasia on, että suurin osa somekriiseistä voitaisiin välttää ja loputkin sammuu ennen kuin alkavat, jos osataan vain toimia oikein – niin etukäteen mutta eritoten kriisin keskellä.

Kaikki lähtee omasta tekemisestä ja maineenhallinnasta. Etukäteen suunniteltuna ja toteutettuna se toimii kuin pelastussuunnitelma tulipalon varalle.


Kenelle

Viestintä-, markkinointi- ja HR-päättäjille, yrittäjille, liiketoimintaa tai julkisen puolen toimintaa johtaville; haluat vahvistaa jokapäiväisiä valmiuksia maineenhallinnassa myös digitaalisella puolella ja rakentaa mahdollisia somekriisejä varten pelastussuunnitelman.


Hyödyt

Tässä webinaarissa opit, miten mainetta sosiaalisessa mediassa hallitaan ja miten rakennetaan pelastussuunnitelma mahdollisen somekriisin varalle siitä huolimatta, mikä on sen alullepanija. Opit myös miten toimitaan kriisiaikoina, kun kriisi velloo ympärillä ja et tiedä, mitä uskaltaa omasta yrityksestä viestiä ja mitä ei.


Kouluttaja

Pinja Lehtman on digitaalisen markkinoinnin ammattilainen yli 15 vuoden kokemuksella.

Pinja toimii Grapevinessa digimarkkinoinnin asiantuntijana sekä vastaa koulutusten kokonaissuunnittelusta ja uusasiakkaista. Pitkä kokemus kummaltakin puolella pöytää auttaa näkemään asioita isommassa perspektiivissä.

Erityisen tärkeänä Pinja pitää sitä, että nykyajan dynaamisessa bisneksessä digimarkkinointi ja sosiaalinen media nähdään liiketoimintaa kehittäessä strategisena välineenä, mahdollisuutena nopeasti reagoida olemassa olevaan ympäristöön – muistaen toki suunnitelmallisuus.


Sisältö

  • Miten somekriisit saavat alkunsa?
  • Kuuntelun ja läsnäolon merkitys
  • Maineenhallinta ja pelastussuunnitelma
  • Miten pitää huomioida viestintä- ja someohjeissa sisäisesti ja sidosryhmien kohdalla?
  • Mitä tehdä, jos liekit lyövät jo etuovella?
  • Case-esimerkkejä ja työkaluja

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.