Kuvaus
TikTok haastaa Instagramin vai onko jo paikoin ohittanutkin sen?
Kun organisaatiosi haluaa lisätä vaikuttavuutta, on sosiaalisen median viestinnän kehittäminen avainroolissa. Sosiaalisen median käyttö on kasvanut pandemian aikana 43%.
TikTok on noussut paikoin ohi Instagramin ja käyttäjämäärät ovat huimassa kasvussa Suomessa ja muualla. TikTok on ennen kaikkea sosiaalisen median videopalvelu – ensin ehkä nuorille, mutta innostaa nyt aikuisiakin.
Miten TikTokissa tuotetaan lyhyitä videoklippejä?
Miten voit nousta vaikka kansainväliseksi viraaliksi?
Kuinka pidät yllä organisaation tai yrityksen omaa TikTok kanavaa?
– Tähän on pakko tutustua ja miettiä yritysten ja organisaatioiden mahdollisuuksia.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville. Esimiehille ja päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, markkinoinnille ja myynnille, asiantuntijoille. Julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin parissa toimiville.
Hyödyt
– Opit kuinka TikTok toimii: videoiden luomisen TikTokin omalla editorilla ja niiden julkaisemisen sekä toisten käyttäjien videoiden katselemisen.
– Tiedät, kuinka valitset ja teet TikTok-videoita oikealle kohderyhmälle, mitä sisältöjä ja julkaisemisen keinoja käytät.
– Opit myös TikTok somestrategiaa, sisältösuunnittelua ja TikTok-kanavan hallintaa. Miten mittaat tekemistä ja hyödynnät TikTokkia yrityskäytössä? Minkälaisia sidosryhmiä tavoitat?
– Saat esimerkkejä TikTok-kanavan viestimistä.
Tässä koulutuksessa opit uutta TikTokista. Analysoimme sekä tekemistä että tuloksia. TikTok on oivallettava: sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.
Kouluttaja
Tieto- ja teknologia-asiantuntija Jarkko Koivuniemi on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut yrityksiä ja organisaatioita yli 20 vuotta eri aiheista monilla eri tulokulmilla. Tällä hetkellä fokus on tiedonhallinnassa, liiketoiminnan kehittämisessä ja teknologiassa.
Sisältö
TikTok lyhyesti, minkälainen kanava?
– Kohderyhmät, käyttäjämäärät
– Ilmiöt. Mikä on suosittua?
TikTok yritysten ja organisaatioiden näkökulmasta
– Strategia ja tavoitteet
Kenelle ja kuinka yritys voi viestiä TikTokissa?
TikTokin mahdollisuudet yritykselle
– Sisällön suunnittelu
– Analysointi ja mittaaminen
Mitä on otettava huomioon sisällön suunnittelussa?
– Sisältötyypit ja videot
– Sitouttaminen ja konversiot
Kanavan tarjoamat työkalut ja muut työkalut
Maksettu mainonta, TikTok-mainonta
Esimerkkejä
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.