|
WebAkatemian koulutusblogi |
Ikäkö vika?
Olin kolmevuotias, kun meille tuotiin televisio. Isän asennellessa sitä olin mennyt TV:n pahvilaatikkoon, jonka seinässä oli ruudun muotoinen aukko. Katsoin sieltä vakavana sanoen ”besta titta”. Niin tiesin Teija Sopasenkin sanovan telkkarissa. Aikuiset nauroivat,...
Uusi esimies – erotuomari, tsemppaaja vai molempia?
Lakien ja muiden yhteisten sääntöjen noudattaminen sekä muu hyvä esimiestyö ovat yleensä kiinteässä yhteydessä keskenään. Kuten erotuomarilla, myös esimiehellä toistot ja rutiinit turvaavat ratkaisujen oikeellisuutta ja järkevyyttä haastavissa ja yllättävissäkin...
10 syytä osallistua webinaariin – syksynavauksen maistiaisia
Syksy toi sateet, mutta se toi myös hyvän motivaation palata neljän seinän sisään kohentamaan työmarkkinakuntoaan ja asiantuntemustaan. WebAkatemian syyskausi pamautettiin käyntiin viime torstaina (15.8.) Otaniemen Urban Millissä. Koulutusväkeä oli paikalla...
PowerPoint kätevästi haltuun verkossa
Petri Manun mietteitä PowerPointista ja kuinka saat parhaat vinkit käyttöön Suurin osa koulutuksistani on asiakkaiden tiloissa. Tyypillisesti käytössä ovat omat kannettavat ja kurssi pidetään neuvotteluhuoneessa. Kuulen ja näen siksi suoraan, minkälaisia ongelmia...
Hanki esimiehen salainen supervoima
Oletko koskaan miettinyt, miksi jonkun sanomana asiat tuntuvat vääriltä ja valheilta? Jonkun toisen suusta ne taas tuntuvat oikeilta ja tosilta. Vaikka nämä kaksi henkilöä sanoisivat täysin samat asiat täysin samoin sanoin.
Haluatko sinä paremmaksi esimieheksi?
Esimiestyö on parhaimmillaan antoisaa ja palkitsevaa. Siihen usein kuuluu myös haastavia tilanteita, yksinäisyyden kokemuksia ja riittämättömyyttä. Esimiestyö on ammatti ja siinä kehittyminen on valinta. Tärkein asia omalla kehittymisen matkalla on lisätä itsetuntemusta.
Miten avainasiakastyö eroaa muusta myynnistä?
Mitä voisitte saavuttaa avainasiakkuuksissanne, jos niihin todella panostettaisiin? Jatkuvassa muutoksessa olevassa markkinassa menestymisen nopein keino on kaivautua sinne, mistä kaikki lähtee; asiakkaasta ja asiakkaan tarpeista. Panostus kannattaa, sillä avainasiakastoiminnalla voidaan kehittää asiakaskokemusta, liikevaihtoa ja kannattavuutta.
Lean – Ensin valmistamme ihmisiä
Leanista on kirjoitettu ja puhuttu viime vuosina paljon. Välillä kuulee epäilyjä leanista muoti-ilmiönä, jonka joku toinen ismi pyyhkii kohta unholaan. On toki ihmisiä ja organisaatioita, jotka ovat hypänneet “lean-kelkkaan”, koska kaikki siitä puhuvat tai koska aihe myy.
Lean ja pienenä pitämisen taito
Kaksi lean-ajattelun keskeistä teemaa ovat virtaus ja oikea-aikaisuus. Tuotantoympäristössä virtaus ja oikea-aikaisuus tarkoittaa sitä, että kappaleet etenevät työnvaiheesta toiseen ilman turhaa odottamista. Leanin johtamistavoissa pyritään myös virtaukseen ja oikea-aikaisuuteen.
Mä silmät luon – sinuun! Sabotoinko siis omaa työhyvinvointiani?
Vuorovaikutus on aina kahden kauppa. Käytämme suunnattomasti energiaa muuttaaksemme toisten tekemisiä tai mielipiteitä oman mielemme mukaisiksi vaikka varmasti kaikki tietävät, ettei toista voi muuttaa. Ajattelemme helposti, että oma tapamme tehdä ja toimia on oikea.

Webinaarikortilla saat webinaarit edullisemin ja helpommin!

Laskutustiedot
WebAkatemia/Varangi Oy.
Verkkolaskutus:
Varangi Oy
Verkkolaskutunnus: 003721209188
OpusCapita Group Oy.
Paperilaskut:
Varangi Oy
PL 30247
00063 LASKUNET